Voor mij is het ook maar eens tijd om een topic aan te maken voor mijn laatste Escort.
Na mijn f1's en rs was mijn oog gevallen op een RS2000 4x4.
Er was niet heel lang nodig om mij zelf over te halen om een kijkje te gaan nemen bij deze auto.
Op 28-03-2015 zijn Peter en ik een kijkje gaan nemen in Den Helder bij de auto.
De eigenaar gaf aan dat hij een "stoepje"geraakt had en dat er waarschijnlijk iets krom was.
Toen wij een rondje om de auto liepen bleek er wel iets meer met de auto mis te zijn.
Er waren een paar flinke roest plekken op de wielranden achter en later bleken ook beide dorpels compleet verrot te zijn.
Maar ach, het is zonde om zo een mooie en zeldzame auto naar de sloop te brengen.
Toen de auto dan eindelijk thuis was hebben we deze helemaal na gekeken.
Er zitten wat roest plekken op de bodem, beide dorpels en wielranden achter.
De wielophanging voor was vrij slecht. Veerpoot was krom door de klap die hij gemaakt had tegen de stoep.
Naaf was het lager kapot en de draagarmen waren niet helemaal zuiver meer.
De roestplekken op de wielranden aan de achterzijde heb ik zelf helemaal kaal geschuurd en tijdelijk gespoten tot dat deze gelast gaan worden
Het is een project, dus zo nu en dan zullen er weer wat dingen aan gedaan worden.
De recente dingen zijn vervangen:
Draagarmen
Veerpoot passagierszijde
Naven aan de voorzijde
Velgen(Voor was natuurlijk krom)
Wat op de planning staat:
Dorpels lassen
Wielranden achterkant lassen en opnieuw spuiten
Tot slot een aantal foto's:
Toen ik de auto ophaalde (let niet op de slicks die er onder zaten
)
Hoe hij er nu bij staat: