Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
Die bubbel ziet er weer goed uit. Netjes! Ook wel verstandig om hem niet te schroeven i.p.v. te lassen.
Handig zo'n 3D printer, wat er niet is, gewoon zelf maken!
Handig zo'n 3D printer, wat er niet is, gewoon zelf maken!
love 1980's vierkantheid
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
Ik heb bij deze auto 'n sleepkabel en startkabels achterin liggen.
Die prop ik in 't reservewiel, maar daar vliegen ze steeds uit.
Ik had nog wat materiaal over van 't maken van de shifterhoes en wielkastcovers.
Dus dan maken we d'r gewoon 'n tasje voor
Ook maar 'ns begonnen om die zwarte spatborden in kleur te zetten.
work in progress, en zal niet perfect worden (verre van zelfs tbh), maar tzt moet toch de hele auto een spuitbeurt krijgen.
Dit zal iig beter zijn dan zwart.
Moet nog wat clearcoat lagen hebben, en dan is 't door naar de andere
Die prop ik in 't reservewiel, maar daar vliegen ze steeds uit.
Ik had nog wat materiaal over van 't maken van de shifterhoes en wielkastcovers.
Dus dan maken we d'r gewoon 'n tasje voor
Ook maar 'ns begonnen om die zwarte spatborden in kleur te zetten.
work in progress, en zal niet perfect worden (verre van zelfs tbh), maar tzt moet toch de hele auto een spuitbeurt krijgen.
Dit zal iig beter zijn dan zwart.
Moet nog wat clearcoat lagen hebben, en dan is 't door naar de andere
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
Die voorschermen gaan hem goed doen, ook al is het niet perfect gespoten. De zwarte schermen deden me een beetje denken aan de Taunus van Onslow
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
En ondertussen zit ie d'r op.
Ook de sierstrip gemonteerd.
't plaatwerk onder de kap heb ik met dezelfde lak gedaan, en die lijkt eigenlijk best goed bijgetrokken.
hopelijk doet deze dat ook (maar ik vermoed 't niet )
Ook de sierstrip gemonteerd.
't plaatwerk onder de kap heb ik met dezelfde lak gedaan, en die lijkt eigenlijk best goed bijgetrokken.
hopelijk doet deze dat ook (maar ik vermoed 't niet )
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
je ziet bijna geen kleur verschil
had je niet beter de bestaande kleur laten scannen voor de juiste kleur
op code verf ophalen bij oudere auto,s werk niet
had je niet beter de bestaande kleur laten scannen voor de juiste kleur
op code verf ophalen bij oudere auto,s werk niet
Re: Lynx's mk2 - 5 deurs 'RS'2000
't spuitwerk wat ik tot nu gedaan had met deze lak was altijd 'n stuk beter matchend...
achteraf had laten matchen beter geweest, maar dit is (hopelijk) tijdelijk tot de hele auto gespoten wordt.
achteraf had laten matchen beter geweest, maar dit is (hopelijk) tijdelijk tot de hele auto gespoten wordt.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Toch maar aan het andere spatbord begonnen met de verf die ik al had, maar deze keer zwarte primer geprobeert ipv wit.
Zonder de clearcoat zit je dan best wel in de buurt:
Maar met de clearcoat er op zit je precies op wat de andere kant ook is.
Dan maar 't sierstripje d'r op en vast zetten:
Een van m'n achterraampjes in de deuren was een plastic namaak, met scheurtjes er in.
Die is nu weer netjes glas!
Ook toch maar bij Burton de juiste motorsteunrubbers en cups gehaald, m'n eigen productie was ik niet tevreden genoeg mee:
Ook van John Ashley zelf 'n spruitstukje gekocht.
Meteen 'n goeie 2 uur over uitlaten staan praten, dealtje gemaakt en 'm nog wat tips gegeven voor z'n eigen CVH spruitstuk
En in de auto:
Betekent dat de rest van de uitlaat ook omgezet moet worden van 40mm naar 2 inch.
Vond 't geluid toch al niet geweldig, dus nu met gloedjenieuwe dempers en pijp ipv pasmaken van wat ik nog liggen had.
Achterstuk is al klaar, alleen nog 'n eindpijpje kiezen, en dan de middendemper afmaken.
Zonder de clearcoat zit je dan best wel in de buurt:
Maar met de clearcoat er op zit je precies op wat de andere kant ook is.
Dan maar 't sierstripje d'r op en vast zetten:
Een van m'n achterraampjes in de deuren was een plastic namaak, met scheurtjes er in.
Die is nu weer netjes glas!
Ook toch maar bij Burton de juiste motorsteunrubbers en cups gehaald, m'n eigen productie was ik niet tevreden genoeg mee:
Ook van John Ashley zelf 'n spruitstukje gekocht.
Meteen 'n goeie 2 uur over uitlaten staan praten, dealtje gemaakt en 'm nog wat tips gegeven voor z'n eigen CVH spruitstuk
En in de auto:
Betekent dat de rest van de uitlaat ook omgezet moet worden van 40mm naar 2 inch.
Vond 't geluid toch al niet geweldig, dus nu met gloedjenieuwe dempers en pijp ipv pasmaken van wat ik nog liggen had.
Achterstuk is al klaar, alleen nog 'n eindpijpje kiezen, en dan de middendemper afmaken.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
En daarna ook maar de rest van de uitlaat afgemaakt:
En 'n stukje overgebleven pijp opgepoetst als sierstukje:
Daarna de remmen voor gereviseerd & omgebouwd naar geventileerde schijven van de 2.8i capri:
't is krap, maar met 'n klein beetje puzzelen heb je genoeg clearance tussen de hub en klauw:
En krijg je dit als 't eindresultaat:
Relatief simpele ombouw, waar 't niet dat Burton in 1e instantie me 2 linker sets gestuurd had, en een van m'n klauwen geen ATE maar een Bendix klauw was, die net anders zijn.
Andere klauw gehaald en een belletje naar Burton, en 't was zo gefixed.
Na het ontluchten voelde het pedaal nog steeds 'n beetje luchtig, dit bleek 'm in de zelfstellers achter te zitten.
Toen ook nog de versleten baksteun gewisseld voor 'n nieuwe:
De metalen bracket was aan 1 kant losgekomen van het rubber.
Toen was 't tijd voor vakantie, met de boot van Rotjeknor naar Hull, en door naar Seascale in het Lake District:
Terwijl we dan toch daar waren meteen de kans genomen om een mexico splitter op te pikken:
Verder heeft ie zich top gedragen de hele vakantie, op 2 kleine issues na!
Op 'n gegeven moment begon de V-snaar flink te gieren, bleek dat er een bout losgetrilt was.
Snel 'n lange M8 in gestoken en dat was dan ook weer opgelost.
En op de boot terug wilde ineens de bijrijdersdeur m'n sleutel niet meer loslaten.
paar minuten wrikken kwam ie toch nog los, maar 't slot wilde toch niet meer helemaal werken zoals 't moest.
Thuis 'm even uit elkaar gehaald en de interne O-ring die vergaan was vervangen, en nu is 't allemaal weer precies zoals 't hoort.
En 'n stukje overgebleven pijp opgepoetst als sierstukje:
Daarna de remmen voor gereviseerd & omgebouwd naar geventileerde schijven van de 2.8i capri:
't is krap, maar met 'n klein beetje puzzelen heb je genoeg clearance tussen de hub en klauw:
En krijg je dit als 't eindresultaat:
Relatief simpele ombouw, waar 't niet dat Burton in 1e instantie me 2 linker sets gestuurd had, en een van m'n klauwen geen ATE maar een Bendix klauw was, die net anders zijn.
Andere klauw gehaald en een belletje naar Burton, en 't was zo gefixed.
Na het ontluchten voelde het pedaal nog steeds 'n beetje luchtig, dit bleek 'm in de zelfstellers achter te zitten.
Toen ook nog de versleten baksteun gewisseld voor 'n nieuwe:
De metalen bracket was aan 1 kant losgekomen van het rubber.
Toen was 't tijd voor vakantie, met de boot van Rotjeknor naar Hull, en door naar Seascale in het Lake District:
Terwijl we dan toch daar waren meteen de kans genomen om een mexico splitter op te pikken:
Verder heeft ie zich top gedragen de hele vakantie, op 2 kleine issues na!
Op 'n gegeven moment begon de V-snaar flink te gieren, bleek dat er een bout losgetrilt was.
Snel 'n lange M8 in gestoken en dat was dan ook weer opgelost.
En op de boot terug wilde ineens de bijrijdersdeur m'n sleutel niet meer loslaten.
paar minuten wrikken kwam ie toch nog los, maar 't slot wilde toch niet meer helemaal werken zoals 't moest.
Thuis 'm even uit elkaar gehaald en de interne O-ring die vergaan was vervangen, en nu is 't allemaal weer precies zoals 't hoort.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Fijn dat je dat een mooie en redelijk probleemloze trip gehad hebt!
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
mooi man,wel toevallig dat je net zo,n M8 bout bij je had,of had je die bij je uit voorzorg,hahaha
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Ik had een bakje met boutjes mee, je weet maar nooit wanneer 't van pas komt, zo zie je maar weer
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Toen ik de pinto kocht zat daar een 70A Sierra dynamo en bracket bij.
Dat past, net, je hebt een milimeter aan clearance tot de accubaksteun zodra de riem gespannen is:
Zelfs met de eerdere taunus steun was 't erg krap:
was ik geen fan van, dus ik heb m'n ogen opengehouden voor een RS2000 steun en dynamo.
Duurde even, maar beide ondertussen gevonden en opgeknapt!
Gezandstraald:
En de dynamo:
Steun op het blok gemonteerd:
Dynamo op z'n plek en gespannen:
Ik heb de spanner die eerder op de foto stond niet gebruikt, de vorm klopte niet en er zat een scheur in.
die van de Sierra pastte gelukkig prima!
En dat geeft bakken met ruimte!
De Sierra dynamo was 14cm, de RS2000 dynamo is 12cm.
Enige verschil was de draadboom, maar ik had nog een mk3 dynamodraadboom liggen die zo passend te maken was
Enige jammere is dat de dubbele V-pully van de oude dynamo niet overgezet worden kon, hij past wel maar de uitlijning klopt dan niet.
Dat past, net, je hebt een milimeter aan clearance tot de accubaksteun zodra de riem gespannen is:
Zelfs met de eerdere taunus steun was 't erg krap:
was ik geen fan van, dus ik heb m'n ogen opengehouden voor een RS2000 steun en dynamo.
Duurde even, maar beide ondertussen gevonden en opgeknapt!
Gezandstraald:
En de dynamo:
Steun op het blok gemonteerd:
Dynamo op z'n plek en gespannen:
Ik heb de spanner die eerder op de foto stond niet gebruikt, de vorm klopte niet en er zat een scheur in.
die van de Sierra pastte gelukkig prima!
En dat geeft bakken met ruimte!
De Sierra dynamo was 14cm, de RS2000 dynamo is 12cm.
Enige verschil was de draadboom, maar ik had nog een mk3 dynamodraadboom liggen die zo passend te maken was
Enige jammere is dat de dubbele V-pully van de oude dynamo niet overgezet worden kon, hij past wel maar de uitlijning klopt dan niet.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Van 't weekend voor 25 euro een scheel rolltop opgepikt in Weert.
Kwam uit een rode RS2000, origineel zwart maar flink verkleurd op de randen.
Maar daardoor wel 'n redelijke match met mijn interieur.
Zit beter dan de originele stoel, maar doet toch wel onder voor Recaro's.
Kwam uit een rode RS2000, origineel zwart maar flink verkleurd op de randen.
Maar daardoor wel 'n redelijke match met mijn interieur.
Zit beter dan de originele stoel, maar doet toch wel onder voor Recaro's.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
Voor 25 euro kan je niet zeuren. Vind hem er netjes in staan. Jammer dat de bijrijder stoel er niet bij is
Re: Lynx's mk2 - 4 deurs 'RS'2000
De andere stoel was de stof van kapot, en die hadden ze compleet uit elkaar getrokken helaas, alleen het rugframe was er nog bij.
Anders had ik die ook meegenomen.
Eigenlijk is dit een bijrijdersstoel.
Ik heb ook nog een bestuurdersrecaro liggen, die moet herbekleed worden.
Waarschijnlijk ga ik deze winter proberen die recaro klaar te krijgen, en daarna de rolltop herbekleden en op de bijrijdersplek zetten.
Dan is 't wel een ander model, maar in ieder geval beter matchend dan wat het nu is.
Anders had ik die ook meegenomen.
Eigenlijk is dit een bijrijdersstoel.
Ik heb ook nog een bestuurdersrecaro liggen, die moet herbekleed worden.
Waarschijnlijk ga ik deze winter proberen die recaro klaar te krijgen, en daarna de rolltop herbekleden en op de bijrijdersplek zetten.
Dan is 't wel een ander model, maar in ieder geval beter matchend dan wat het nu is.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo