de CVH heeft 3 verschillende vormen verbrandingskamer gehad, Hemi, Lean burn, en de D-vormige kamer.
de Hemi vorm zit op alle mk3's, de lean burn is meestal een mk4 carb, en de D-vormige kamer vind je eigenlijk alleen op de 1.8 Sierra CVH.
Ik heb laatst 'n beetje alle partnummers die ik kon vinden gedocumenteerd, maak ik vanavond wel even 'n nieuw topic van om te sticky'en.
Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
- Emagica
- Forum Lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr jun 14, 2024 14:39
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Nice. Dank je!
- Emagica
- Forum Lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr jun 14, 2024 14:39
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Ik wilde jullie allemaal nog bedanken voor het meedenken. Ik ga verder puzzelen met hoe ik de cabrio ga fixen en upgraden en zal tzt natuurlijk weer wat foto's van de vooruitgang posten.
- Emagica
- Forum Lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr jun 14, 2024 14:39
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Ik necro deze even als dat ok is. Ik kwam net deze tegen: https://rrr.lt/en/used-part/elu1957-93w ... ed-gearbox puur uit nieuwsgierigheid... zou dat passen? Krijg je dan de zuinigheid van de diesel, maar door de extra versnelling, kortere versnellingen en daarmee overaal toch weer lekkere acceleratie? Lijkt me een leuk experiment (maar je merkt al, noch genoeg verstand, noch kunde om zelf te achterhalen of het uberhaupt past )Lynxified schreef: ↑wo aug 21, 2024 13:00 Hoe het rijgedrag gaat zijn hangt af van wat je nieuwe vertandingen worden.
bij de BC5 bak zijn de interne ratio's normaal 't zelfde, enkel de eindoverbrenging verschilt.
hoger nummer is meer toeren bij dezelfde snelheid, hogere acceleratie maar minder topsnelheid.
Als je minder toeren op de snelweg maken wil heb ik nog wel een mk3 dieselbak (eindoverbrenging 3.33) liggen, dan draai je bij 130 nog maar 3000 rpm in z'n 5.
een XR3i bak (eindoverbrenging 4.27) loopt bij die snelheid 4000 rpm.
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Ik denk wel dat die past maar volgens mij heeft de escort nooit een 6 bak gehad. Behalve als je de achteruit mee telt.
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
93WT op het identificatielabel, is gewoon een BC5.
Klopt ook, 't is visueel identiek aan die bakken.
de vroegste Ford 6 bak is die uit de Focus rond 2002, als ik even snel op wiki kijk.
Is gewoon een typisch onderdelensitetypefoutje (galgje?) helaas.
Klopt ook, 't is visueel identiek aan die bakken.
de vroegste Ford 6 bak is die uit de Focus rond 2002, als ik even snel op wiki kijk.
Is gewoon een typisch onderdelensitetypefoutje (galgje?) helaas.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
- Emagica
- Forum Lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr jun 14, 2024 14:39
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Mk5a CVH 1.6i verder pimpen, of Zetec xr3i 1.8 erin?
Ahhhh ik was al erg verbaast.