de K-jet kun je met rust laten, de extra luchtstoom door de hogere nokken kan ie prima hebben.
ik zou zowel stoters als nokkenas vervangen. de nokkenas van de CVH is aan redelijke slijtage onderhevig vanwege het olietoevoerontwerp en de sterke klepveren.
Ik zou de klepveren laten zitten, zover ik tot nu toe gehoord heb zijn de originele veren beter dan zo ongeveer elke aftermarket versie.
stel je wil ze toch vervangen, kan dat zonder de kop er af te halen, moet je alleen een speciale tool hebben om ze los te krijgen.
verder, het is
extreem belangrijk dat je de nokkenas laat inlopen.
Je moet m bij installatie al met olie (liefste inloopolie, maar motorolie of bakolie werkt ook) insmeren.
daarna de auto starten en minstens 20 minuten boven de 2000 rpm houden.
Als je de inloopstap overslaat kun je vrij snel een nieuwe nokkenas kopen.
dit gebeurt ook als je de stoters los hebt gehad, en op de verkeerde plek hebt teruggezet.
Ik heb een tijdje terug een goeie nokkenas inclusief stoters gelabeld op plek verkocht, die zijn toen niet ingelopen en verkeerd teruggezet. na 5000km was het profiel van de meeste nokken helemaal weggesleten.
Edit:
Een redelijke (maar al wel wat versleten) nok:
wat er over was van de niet ingelopen as na 5000km: