Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

mk4 benzine vs diesel veerpoten
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=13&t=9754
Pagina 1 van 1

Auteur:  doubleD [ zo maart 08, 2015 18:00 ]
Berichttitel:  mk4 benzine vs diesel veerpoten

weet iemand het verschil tussen de benzine en diesel veerpoot varianten? Zijn ze even lang, hebben ze een ander werk gebied met welke poten zou je lager kunnen zonder op de bump stop te komen.

Auteur:  ray [ ma maart 09, 2015 16:31 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

ik weet alleen dat ze iets stugger zijn.

er zat toen overduidelijk verschil in de veerpoten van de orion diesen en de 1.3 benzine
denk vanwege het gewicht van het blok

Auteur:  ST130 [ ma maart 09, 2015 18:10 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

Wat voor verlaging wil je? Tot een cm of 3 zal het niet veel uitmaken.

Auteur:  doubleD [ ma maart 09, 2015 18:37 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

ik wil zo laag mogelijk vandaar de vraag. stugheid is mooi meegenomen.

Auteur:  ST130 [ ma maart 09, 2015 22:15 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

Heb je al een set Koni's overwogen?

Auteur:  doubleD [ di maart 10, 2015 17:09 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

ja die zitten er nu onder maar ik het graag antwoord op de vraag ipv andere suggesties.

Auteur:  peter_ [ di maart 10, 2015 17:19 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

Er word gewoon mee gedacht dus iets minder kort door de bocht mag wel ;)

Auteur:  Mr. WOLF [ di maart 10, 2015 17:26 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

Nou inderdaad, er wordt tenminste meegedacht. En als dit niet is wat je wil weten oke, maar er wordt meegedacht, dus is zo'n korte reactie niet op zijn plaats...

Auteur:  doubleD [ di maart 10, 2015 17:51 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

hoezo wordt er mee gedacht er worden andere suggesties aangedragen die niks bijdragen aan de vraag. De vraag is heel simpel wat zijn de verschillen tussen de veerpoten en dat heeft niks te maken met verschillende merken oid. ik wil gewoon weten of de veerpoot van een diesel mk4 escort verschilt van een benzine versie en zo ja wat zijn deze verschillen dan. Meer niet als ik wil weten welke schokbreker ik het beste kan nemen bij een bepaalde verlaging dan had ik hier wel om gevraagd.

Auteur:  koen1985 [ di maart 10, 2015 18:12 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

ja

Auteur:  peter_ [ di maart 10, 2015 18:55 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

nee geen direct antwoord oid, maar aangezien je het over verlaging had kunnen mensen natuurlijk ook een andere suggestie noemen zoals in dit geval koni's, tuurlijk vraag je hier niet om dat lijkt me duidelijk..

Auteur:  Davey [ di maart 10, 2015 19:46 ]
Berichttitel:  Re: mk4 benzine vs diesel veerpoten

De schokbrekers zijn even lang. Stugheid is iets anders, maar dat is minimaal. Grootste verschil zat hem in de veren zelf.
Met je verlaging, zou het in feite niet uit maken, met welke je lager kan.
Zelf heb ik 6 cm verlaging op normale 1.6 benzine schokbrekers. En dat gaat echt kiele kiele.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/