VERKOCHT!
Heb nog een fijne occasion in de aanbieding.
Het betreft een '85er Sierra 3deurs, 1.6 L met handgeschakelde 4bak.
De auto heeft apk tot half september 2016.
Auto is in 2012 op nederlands kenteken gezet, en komt volgens mij uit Duitsland. Hij had in 2012 37000km op de teller, en de teller staat nu op ca 92000km.
Gezien de staat van de auto, en het interieur zouden dat nog wel eens orginele standen kunnen zijn!
Helaas is de auto verprutst met een lpg installatie, motor heeft wel geharde klepzittingen, dus dat scheelt nogal. Zou gezien het huidige belastingklimaat de installatie eruithalen.
De body verkeert in goede staat, iets beginnende roest onderaan de deuren bij de felsranden, de bevestiging van de voorschermen aan de slotplaat hebben roest wat gelast/behandeld moeten worden. Verder alleen rechtsachter onderaan de dorpel zit een klein roestgat. De wielrand daar begint onderaan iets dik te worden.
Verder roestvrij! Helaas zit er een deuk rechtsvoor in het voorscherm, zowel de voor- als achterbumper zijn gebarsten, heb er evt nog een blauwe voorbumpert bij.
Het interieur is gewoon nieuw, bekleding nog netjes, geen instapschade of doorgezakte stoelen. Het dashboard is NIET gescheurd, en de deurpanelen zijn ook nog supernetjes. Wel is 1 scharnier van de klep van het dashboardkastje afgebroken, maar is zo vervangen. De hoedenplank ontbrak, maar ik had nog een nette, rechte hoedenplank liggen, dus die erin gezet. Istie weer compleet.
Toen ik de auto ophaalde liep hij niet, zou volgens de eigenaar aan de ontsteking liggen, en bij de Ford garage zou het een vermogen kosten om zoiets te verhelpen. Dus hij had de ontsteking er al uitgehaald....
Ik kwam tot de conclusie dat de bobine al geen vonk gaf naar de ontsteking, en het bleek de bobine te zijn die kapot was. Waarschijnlijk was de ontsteking dus nog prima....
De ontsteking heb ik afgesteld op benzine, de motor zou wel een onderhoudsbeurtje kunnen gebruiken, en de carb zou voor het fijne wel een revisiesetje kunnen gebruiken, ook door het lpg rijden.
Distibutie en waterpomp zijn in 2012 vervangen, en het middendeel en einddemper zijn onlangs vervangen. Staat op goede zomerbanden, en krijgt er een set winterbanden bij, deze zijn ook in 2012 gekocht.
Heb er een aantal rekeningen bij, en geeft aan dat de vorige eigenaar hem goed bijhield en niet op de laatste stuiver keek. Zo kost kleppenstellen bij de Ford garage €75,- ex btw.....
SOLD