Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 19:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 31, 2019 14:46
Berichten: 24
Hallo allemaal.

Mijn naam is Utah en ik kom uit Harderwijk, Gelderland.
Ik heb enige tijd een ford escort gekocht en ben deze aan het ombouwen en opknappen.
In de escort waar origineel een 1.4 in zat. Zit nu de 1.6 turbo uit een RS Turbo model in, de motor is een beetje opgefokt en zou nu 190 pk hebben.
Ook zit er een volledige Rieger widebody kit onder met diepe velgen en Yokohama banden (285 breed achter).
De motor word op dit moment van binnen opgeknapt want hij heeft lange tijd niet gelopen.
Via de onderstaande link kan je wat foto's zien, ze zijn niet geweldig want hij kan de weg nog niet op.
Als er vragen, ideeën, of opmerkingen zijn hoor ik het graag :)

https://imgur.com/a/bOwjebH


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 19:58 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Welkom!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 2:15 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di jun 20, 2017 18:20
Berichten: 1364
De foto's zijn top, ik verheug me, om de auto te zien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 19:34 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
Welkom,ziet er top uit


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 19:35 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Dikke bak! (Letterlijk)
Welkom

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 20:14 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Indrukwekkend, hoor.. Top..!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 21:31 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Welkom hier Utah! Bijzondere Escort heb je daar. Hij lijkt er op de foto's nog erg goed uit te zien.
Leuk dat de oude kentekenplaten er nog op zitten.

Wat moet er allemaal aan gebeuren om er weer mee te gaan rijden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 21, 2019 16:00 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 10, 2015 23:53
Berichten: 720
Woonplaats: Ridderkerk
Welkom op het forum. Mooie auto. Fijn dat ie eindelijk een nieuw baasje heeft......
want dat heeft een paar jaartjes geduurd:P
Veel plezier ermee :like:

_________________
Escort MK3 Estate 1982
Transit Connect 2019
Escort MK3 1300L 1982
Afbeelding
Estatisch verantwoord!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: za nov 23, 2019 17:50 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 12, 2009 20:10
Berichten: 8006
Woonplaats: IJsselstein
Die heeft idd heel wat jaren te koop gestaan.

Mooi dat hij eindelijk verkocht is.

_________________
I'm not weird, I'm a Limited Edition!!!

--------------------------------------------------------------------

Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 12:24 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 31, 2019 14:46
Berichten: 24
Dag allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties. Ik zal iets vaker op het forum te kijken.
De auto heeft een hele lange tijd stil gestaan.
De koppakking is in die tijd gaan lekken waardoor cilinder 1 lange tijd vol heeft gestaan met koelvloeistof.
Die cilinder zit aardig onder het roest (ik zal wat foto's bijvoegen). Het plan is om deze cilinder te ontdoen van roest en opnieuw uit te honen en de zuiger van nieuwe zuigerveren te voorzien.

De auto heeft enorm lange tijd binnen gestaan en daardoor verkeren het frame, carrosserie, motorruimte nog in nieuwstaat en er is nergens ook maar iets van roest te vinden.

Het enige probleem waar ik mee zit is dat de 1.6 rs turbo motor er 22 jaar geleden in is gezet, in die tijd hoefde een auto niet gekeurd te worden. Tegenwoordig is dat wel zo alleen er zijn geen kentekennummers of andere informatie van de auto waar de motor uit komt en zou hem hedendaags moeilijk gekeurd krijgen.
Ik twijfel of ik het ga proberen of niet wel heb ik een origineel aankoopfactuur waarop staat dat de auto is gekocht met deze motor erin. Ik wil geen problemen als ik een ernstig ongeluk krijg dat ik bijvoorbeeld niet verzekerd ben omdat de auto een andere motor heeft met meer dan 20% van het originele vermogen maar ik wil ook geen wok riskeren.

Dat is een beetje het verhaal. Ik zal updates op dit forum zetten en kijk er naar uit om een keer te toeren met de andere escorts van dit forum!

Foto's:
https://www.dropbox.com/sh/yx8la1pn37nl ... 8iZSa?dl=0


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 13:10 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Oei, dat ziet er inderdaad niet fris uit!
Als ik jou was zou ik m gewoon eerst lekker door de APK duwen en dan eens kijken naar de omkeur mogelijkheden. Daarnaast kan ik je verzekeren dat je geen problemen krijgt bij een ongeluk tenzij de situatie erop wijst dat de oorzaak van het ongeluk te maken heeft met de modificaties.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 13:34 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Je zou ook een andere (kale) turbo motor er in kunnen hangen die wel papieren heeft.
dan hoef je t blok niet te reviseren, en kun je de auto gewoon omkeuren.
Zou ik m wel eerst naar de RDW sturen, mochten ze dan iets afkeurwaardigs tegenkomen willen ze nog wel ns zeggen dat je t gewoon voor de volgende APK moet fixen ;)

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 13:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Welkom! Jammer van de koppakking zeg. Je moet trouwens al omkeuren als je van 1.6 naar 1.6 gaat met hetzelfde vermogen maar alleen een net iets ander motornummer. Dit wordt alleen nooit gedaan omdat de pakkans vrijwel niet aanwezig is.
Dat jij de auto gekocht hebt met die motor erin, heeft het RDW denk ik geen boodschap aan. Je zou er even over kunnen bellen. Zolang je weet waar de motor uit komt (kenteken of framenummer is voldoende) is er niks aan de hand bij het omkeuren.
Controle zit hier volgens mij niet op. Toen ik mn Sierra omkeurde naar 2.9 zei de keurmeester dat het alleen nodig was voor de administratie en het opzoeken van de nieuwe motor gegevens (ik denk: vermogen, aantal cilinders en motornummer).

Als jij een kenteken opnoemt van een gesloopte RS Turbo, vermoed ik dat je de motor direct op kenteken krijgt. Ik heb op mijn Zetecs geen andere nummers zien staan dan het motortype dus de afkomst is daar volgens mij niet bij te controleren. Wellicht dat ik ga proberen om het kenteken van de verkeerde Escort F1 op te noemen waar de huidige Zetec uit komt. De goeie weet ik toch wel mocht het fout gaan. Mocht iemand dit direct al kunnen bevestigen / ontkrachten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Misschien dat RS Turbo EFI en MFI wel andere nummers hebben dus dat zou ik eerst wel uitzoeken om geen gedonder te krijgen.

En inderdaad, eerst omkeuren en daarna APK. NOOIT de APK bij het RDW laten doen want als die dan wordt afgekeurd ben je verplicht de herkeuring daar te laten doen ipv de plaatselijke beun garage.

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 14:03 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
De CVH blokken hebben een motorcode die overeenkomt met de laatste 2 letters en complete reeks cijfers aan het einde van het chassisnummer van de originele auto.
Mocht die code nog leesbaar zijn is t mogelijk om de originele auto te achterhalen.

Qua Marcos punt: mij is bij de RDW wijsgemaakt dat de documentatie is om te voorkomen dat de motor uit diefstal afkomstig is, en natuurlijk ook een voor nummers en performance. (indien dat nog klopt)

Als t goed is staat die code op je onderblok, voorkant bij de distributieriem op n rechthoekig vlak stukje.
Afbeelding

De EFI en MFI onderblokken zijn als t goed is hetzelfde, belangrijkste verschil zit m in de kop. (uitsparing injectors.)

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn (neppe) escort RS Turbo
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 17:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Lynxified schreef:
De CVH blokken hebben een motorcode die overeenkomt met de laatste 2 letters en complete reeks cijfers aan het einde van het chassisnummer van de originele auto.

Dan zal dat ongetwijfeld gecontroleerd worden en zal ik er toch overheen hebben gekeken bij de Zetecs. Vreemd dat wij moeten weten waar het uit komt als zij het zo kunnen zien

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling