Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 20:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 16:34 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo aug 12, 2020 16:21
Berichten: 3
Hallo allemaal,

De Escort, en dan die van midden jaren 80, is altijd mijn tienerdroomauto geweest. Vooral de cabrio. Die zat ook in een TV met een aardig uitziende dame.
Nu doet zich een gelegenheid voor om een 1984 of 86 (wist hij niet zeker) XR3i Cabrio te kopen.
Ik ben nog niet gaan kijken maar wil dat over anderhalve week gaan doen. Dus heb nog even tijd om in te leren.
Rationeel gezien natuurlijk erg onverstandig maar ja... Petrolhead Emoties. Wat doe je er aan?!

Waar in grote lijnen moet ik naar kijken?
Wat zijn de punten waarbij je beter af kan haken?

Alvast bedankt,

Jelle


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 17:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
lastig,

afhankelijk hoe handig je bent en of handige kennissen hebt kan je een auto meenemen of laten staan.

De jaren 80 escort heeft vooral last van roest en dan ook echt overal. De cabrio heeft een dak dat altijd lekt, de rubbers zijn er nauwelijks meer voor te krijgen dus als je hem buiten moet laten staan doe je er verstandig aan een goede hoes erbij te kopen.

Verder zijn ze motorisch niet slecht, al zijn er steeds minder mensen die nog verstand hebben van het MFI systeem van de xr3i, maar dat is alleen bij de apk een uitdaging.

Onderdelen is goed aan te komen als je het hebt over regulier onderhoud andere zaken worden met 30 jaar en ouder wel wat schaarser natuurlijk.

Ik zou zeggen ga kijken, neem iemand mee of beter nog 2. Eentje die net zo gierig is als dagobert duck, die zal je op alle kosten wijzen, en een techneut die je op iedere mankement zal wijzen. Dan kan jij met een nostalgische roze bril kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 17:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Heb je al ook een prijs gekregen..??
Dat is misschien wel slim op het op het forum te plaatsen..

100€.. Kan je weinig verwachten..

4750,00 € is ie misschien wel helemaal goed.. :lol:

Geef even door welk type..Wat voor motor..

Dat kan schelen in het advies van de experts..

P.S. Die mooie dame ( van de advertentie ) is nu minstens 70 jaar.. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 20:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo aug 12, 2020 16:21
Berichten: 3
Glynis Barber speelde Makepeace in de serie en is nu idd 65... LOL!

Vraagprijs is 3.000 euro. Verder weet ik nog niet veel alleen dat er een nieuwe kap op zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 20:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Roest roest roest...
Kijk vooral naar de accubak, de wielkasten achter vooral aan de onderkant (achterzijde al helemaal), en de bodem op de voorste naad.
En zelfs met weinig verstand van zaken zijn technische defecten gemakkelijk op te lossen, dus daar zou ik me niet te druk om maken. Het is echter wel, wat Martijn (doubleD) zegt, problemen met de injectie, laat maar staan, want die MFI unit moet je aan de technische universiteit ruimtevaart hebben gestudeert, maar anders vergeet het maar. En voor de unit 2dehands vragen ze de hoofdprijs.
Olielekjes zijn heel normaal vooral bij de keringen, is gemakkelijk en goedkoop.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2020 22:38 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo aug 12, 2020 16:21
Berichten: 3
Roest vinden! Dat moet lukken!
Kan ik er vanuit gaan dat de auto met een slechte MFI unit beroerd loopt?
Is dat een Ford-eigen onderdeel of komt dat "gewoon" van Bosch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo en waar op te letten
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 5:43 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Mfi is een Bosch systeem dat de voorloper is van efi. Mfi staat voor mechanic fuel injection.
Er wordt dus zonder computer maar met mechanische componenten brandstof ingespoten. Dit systeem werd door vele auto fabrikanten gebruikt in de jaren 70 en 80.

Start de auto echt koud, dan moet die vlot aanslaan, ga ermee rijden en voel of die soepel rijdt. Laat hem goed op temperatuur komen. Zet hem uit, wacht 5 minuten of wat langer en probeer hem weer te starten. Tijdens deze test kom je vaak de nukken van een mfi systeem wel tegen als ze er zijn.

Persoonlijk vind ik 3 ruggen voor een cabrio prijzig. Dan moet die echt wel netjes zijn. Er staan genoeg horken te koop voor onder de 1000 euro en dat zijn normale prijzen. En soms denken mensen die zelf ook een hork hebben dat ze toch goud in de vinger hebben en vragen bedragen als 3000 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling