Citaat:
Volgens Duitse info hebben ze wel degelijk in escorts gezeten dus de 1600 cc motoren
Zouden in MK 3 t/m MK 7 kunnen zitten.
Daarnaast fiesta MK 2 en MK 3.
en sierra MK 2.
Weet niet of het in dit geval alleen duitse auto's dat hadden.
De motor die ik heb is dus van oorsprong een 1600 cc die is opgeboord naar 1800 cc en toen in een morgan
was geplaatst na volledige revisie.
mvg Jan Willem
Jan Willem,
Je hebt mij het boven staande persoonlijk bericht gestuurd maar ik weet niet zeker of dat de bedoeling was. Er staat niks specifieks in vandaar dat ik het hier even neerzet zodat andere ook weten waar het over gaat.
Het klopt dat de CVH motor in verschillende escort en fiesta's heeft gezeten, de nuance zit hem in de voorwiel aandrijving of achterwiel. Alle escorts en fiesta's waar de CVH in heeft gezeten zijn voorwiel aangedreven en jij wil de motor in een achterwiel aangedreven auto stoppen. Omdat de motor dan lengte gericht wordt geplaatst zullen de motorsteunen op hele andere plaatsen komen en kan je de originele escort of fiesta steun niet gebruiken. Vandaar dat ik je al meerdere malen erop heb gewezen dat je moet gaan kijken naar een sierra. De sierra is achter wiel aangedreven en ook dit model heeft een korte periode een CVH als motor gehad.
Om je een beeld te geven hoe de cvh vast zit in een voorwiel aangedreven auto hierbij een paar foto's
Hier zie je de rechter (en enige motorsteun) van de cvh. De steun zit aan de bovenzijde van het onderblok vast en wordt dan aan de carrosserie vast gemaakt voor de moer links boven in de foto vast te draaien. Er zit ook nog een bout in de steun maar die is alleen zichtbaar vanuit de wielkuip.
En zo ziet de losse steun er dan uit
Verder heeft de escort alleen nog een bak steun die de andere kant op zijn plek houd. Afhankelijk van het type escort heeft deze een andere vorm. Maar deze zit op de bak en niet op de motor.
Maak anders eens een paar foto's van je motor. Ik heb nu een aantal cvh motoren vergeleken en ik zie bij de meeste onderblokken geen montage gaten waarbij je op de zijkanten motorsteunen zou kunnen monteren. De olie pijlstok zit aan de inlaatzijde in de weg en het spruitstuk en downpipe aan de uitlaatzijde.
Maar bij een 1400 cvh EFI motor (een van de laatste types) zag ik wel wat boutgaten waarmee je wellicht zelf wat zou kunnen.
Ik zou eens informeren bij een westfield club daar zijn best wel een aantal modellen van geleverd met een cvh dus daar moet een motorsteun voor zijn.