Hoi allemaal, ik had een foto geplaatst van mn RSje, hier komen er wat meer
Net gewassen, hij zit nog in zn eerste lak, maar die is aardig goed onderhouden. Er zit nog een waslaagje op van de vorige eigenaar en de auto heeft ook altijd
binnen gestaan.
Linksachter en rechtsachter zijn de wielkassen uitgeslepen en zijn er nieuwe stukken ingelast, dit is echter niet netjes gedaan, dus het metaal is daar niet strak.
Ook is hij bijgewerkt met een spuitbus state blue. Dit zit er schijnbaar al wel jaaaaren op, dus roest is daar nagenoeg weg. Voor zover roest weg kan zijn op een Escortje
Andere kant dus hetzelfde verhaal. Ook is er ooit een inbraakpoging gedaan dus daar zit ook een aardig deukje.
Achterkantje ziet er ook nog aardig goed uit. RS2000 F1 edition. De spoiler is ook al eens bijgewerkt, en begint nu langzaamaan weer te gaan.
Interieurtje is nog in nieuwstaat op een paar dingetjes na (stukje plastic is afgebroken van de bestuurdersstoel). Duidelijk is ie goed behandeld, en zijn de eigenaars
(net als ik) er erg zuinig op geweest. Er is nooit in de auto gerookt, en hoewel ik rook zal dat zo blijven.
Nog een fototje van het interieur, nummer 21 van de 500
Ik blijf het erg mooi vinden dat carbon interieur.
Nog een foto van het carbon, de airco is leeg, dus ik heb geen idee of die gaat werken als ie gevuld wordt (hij staat echt al lang droog (jaren volgens mij al))
Nog een foto van het interieur, haha ik blijf bezig
Helaas kapte de camera er hierna mee, wilde eigenlijk de kofferbak nog erop zetten (die is nog zeer netjes en volledig roestvrij (!!!))
Dus al met al lijkt dit een zeer net RSje, heb m nu een week, alleen is de olie bijgevuld en staat ie nu een centimeter boven max. Dus ik ga er eventjes niet mee rijden
voor de zekerheid. Ik heb zelf al geprobeerd om onder de auto te komen maar zonder krik en bokken gaat dit echt niet lukken. Baal er wel van met dit mooie weer nu, lekker eindje cruisen.. maargoed.
De poetsspulletjes zijn binnen dus straks maar eens een nette poetsbeurt geven
Verder rijdt ie lekker, motortje loopt goed, loopt af en toe beetje te frotten met zn stationaire toerental maar dit zal waarschijnlijk de ISCV zijn, dus daar moet k nog een keer wat reiniger doorheen jagen.
Luchtfiltertje is ook vervangen alleen was 1 schroef volledig dol dus die moest eruit geboord worden waardoor de behuizing nog maar met 3 schroeven op zn plek zit ipv 4.
Hij koppelt en schakelt nog lekker soepel, trekt als een raket. Het is echt wennen als ik weer in de CLX stap, volledige omschakeling.
Alleen roestprobleempjes. Hij is echt goed onderhouden, compleet mapje met alle rekeningen erbij, waaronder ook laswerk en tectyl etc, maar ik heb de onderkant gezien en bij de dorpels is ie ook aardig aan het gaan. Dit moet dus zsm aangepakt worden, en dat gaat na de zomer gebeuren. Dan hoop ik dat ik mensen heb gevonden die hiermee kunnen helpen. (Uiteraard tegen betaling) Misschien de auto compleet laten spuiten daarna, gewoon in zn originele kleur, State Blue.
Ben al jaren fan van het RSje, en na een lange zoektocht heb ik er eindelijk 1 gevonden waar ik hopelijk nog jarenlang plezier van kan hebben.