Hellaas dus nog net niet.
We hebben de wiel kuipen en buper op de rs2000 cabrio gezet.
Dat viel al niet mee omdat ik de koplampen nog even orgineel heb gelaten en dan past de buper er maar net onder.
Toen de wielen er onder gezet en tja..........
Eerst even koffie gedronken.
Toevallig kwam toen ook Lauwrens de eigenaar van de rs2000.
Dus was hij er mooi bij dat de auto voor het eerst op eigen kracht de garage uitkwam.
Toen heb ik even proef gereden, ik denk dat ik de helle weg met mijn mond open heb gereden.
Wat een race monster is dat zo een RS2000
Toen ik terug kwam nog even gepraat met Lauwrens en Eric (RedCabriolet), toen zou Lauwrens zelf even rijden.
Maar er kwam wel erg veel rook uit het spatbord, en de plaswater wel erg groot onder de auto.
Bleek dat het koppel stuk in de verwarmingsslang gebrokken was waardoor alle water er uit spoot.
Gelukkig lag in het maggazijn van de ludolfs nog zo een koppel stuk en was het snel gefixt. Wat koelwater er bij en met de waterslang nog even de straat en de motorruimte schoongespoten.
Inderdaad dat hadden we niet moeten doen, motor gestart maar die was aan het horten en stoten niet normaal.
Ik dacht ik ga wel even rijden dan is het zo droog, maar nee hoor het bleef heel erg.
Toen terug de oprit op en met perslucht de motorruimte droog gespoten. Maar wat schetst onze verbazing ook de isolatie van de bobine bekabeling bliezen we weg.
Ik wist al dat dit een rs kwaal was maar het was me bij deze nog niet opgevallen.
Dus besloten om er maar nieuwe draden aan te solderen, gelukkig had ik er een speciaalist bij Eric (RedCabriolet) is goed met een soldeerbout. Maar ja die had ludolf opgeruimt dus toch maar even die van de buren geleend.
Toen Eric dit klusje bijna klaar had had ludolf de soldeerbout ook weer gevonden, hellemaal overbodig natuurlijk maar dan hebben we hem voor de volgende keer.
Toen maar weer een proefrit hier viel op dat de kabels aldoor al niet hellemaal goed waren.
WAT BELAGGELIJK VEEL POWER IN ZO EEN BLOK!
Dus toen ik met zo een grijns terug kwam wouden de anderen natuurlijk ook even een rondje en iedereen kwam
zo terug.
Toen moest er nog even een aanhanger geregeld worden voor de broers oet Pekel.
En was het lekker aan de Chinees, nou ja het eten natuurlijk wand ondangs dat de vriendelijke mevrouw vroeg "Wilt u me nu" bleek ze dat anders te bedoelde
Maar al met al staat de groene cabrio nog steeds in het hoekje geschoven.
Maar goed een project is weer afgerond en volgend weekeinde een lang week einde en dan lekker fris beginnen.
Lauwrens en natuurlijk Eric bedankt en het was gezellig.