Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Geel Cabriootje
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=13026
Pagina 3 van 4

Auteur:  doubleD [ wo sep 09, 2020 6:58 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Tuimelaar heet dat ding in het Nederlands geloof ik.

Auteur:  Viper109 [ wo sep 09, 2020 10:08 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Nederlandse naam is volgens mij tuimelaar ja. In ieder geval het bruggetje tussen de stoter en de klep. Zat behoorlijk los.

Net bij de RDW helaas geen goedkeuring. Motorherkomst werd wel geaccepteerd maar CO veel te hoog (10%) en koplampen stonden verkeerd. Allebei niet ter plekke kunnen oplossen helaas. Dus controlekeuring over paar dagen/weken en dan hopelijk alsnog geregeld.

Auteur:  Dummy [ wo sep 09, 2020 14:02 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Ah juist. Heb sporadisch ook wel eens een backfire dus misschien binnenkort t klepdeksel ff loshalen.

Wel netjes dat je m gelijk om laat keuren. Zonde van die punten, en die weber carb heeft ook geen stelschroef toch? Dan houdt t al snel op. Succes met de herkeuring!

Auteur:  ZeroLWD [ wo sep 09, 2020 15:35 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

afgekeurd op uitstoot verbaas ik me over bij dit bouwjaar :? bij de Sierra had ik dat ook, maar die had wel APK eisen voor de uitstoot. Toen zei de keurmeester nog dat ik dat maar met de APK moest regelen (die was op dat moment al verlopen)..
Koplampen werden bij de Orion niet gecontroleerd.

Hoe zit dat eigenlijk met afkeur, krijg je dan ook direct een WOK melding? Omdat hij overduidelijk niet meer aan de eisen voldoet om ermee op de weg te rijden

Auteur:  doubleD [ wo sep 09, 2020 15:49 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd maar volgens mij is het tot 74 geen keurings eis, van 74 tm 86 max 4.5% en van 86 tm 2002 3.5% als er geen emissie systeem aanwezig is. Dit is dan alleen de stationair. vanaf 92 moet je ook een 4 gas meting doen op ongeveer 3000 rpm en mag je slechts 0.3% co hebben.

Auteur:  Viper109 [ wo sep 09, 2020 22:10 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Ik mag binnenkort een keer terugkomen voor een hercontrole (kost alsnog 30 euro). Maar hij mag 4% uitstoten volgens die man. Dus daar zit ik gewoon ver vanaf. Binnenkort de carburateur er maar eens vanaf halen.

Auteur:  jelte [ do sep 10, 2020 7:24 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

achterop de weber zou een co schroef moeten zitten,basis afstelling is helemaal in draaien en 2,5 slag uitdraaien
daarna steeds iets verder in draaien,totdat je hoort dat de motor zachter gaat lopen,x gasgeven kijken op hij nog goed oppakt,dan zit je in de regel goed
na de keuring kun je hem wel weer iets verder open draaien
maar zou hem er eerst eens helemaal uitdraaien en kijken of die als eens niet te ver is ingedraaid,waardoor de conische kant is beschadigd

Auteur:  Viper109 [ do sep 10, 2020 18:39 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Vandaag de carburateur van t spruitstuk gehaald. CO schroef was de inbus rond. Met een torx toch aan de draai gekregen en vast moeten stellen dat de schroef al maximaal ingedraaid stond.. Eigenlijk met het hele gedoe van de carburateur denk ik dat ik liever een vervangende weber erop zet.

Auteur:  Dummy [ do sep 10, 2020 21:19 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Heb je m er al eens helemaal uit gehaald? Waarschijnlijk is ie dan inderdaad bot zoals Jelte zegt.

Auteur:  Viper109 [ vr sep 11, 2020 18:15 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Afbeelding

Toch nog eens bekeken. Ziet er niet vervormd uit. Maar kan zijn dat ik mis hoe ze eruit horen te zien. Wil ik met deze carburateur verder moet er zoizo een andere komen omdat de kop te dol is geworden.

Liefst zet ik er eigenlijk een vervangende weber 1.4 op. Alles in een keer overzetten zonder veel om te bouwen en hopelijk alle klachten in een keer opgelost. Iemand die er een over heeft mag zich zeker bij mij melden.

Auteur:  Lynxified [ vr sep 11, 2020 21:55 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Je zou natuurlijk met deze schroef altijd er nog een sleuf in kunnen maken zodat je m met een platkopje kan stellen.

Snap zelf ook niet helemaal waarom ie zo rijk loopt, misschien een te hoog vlotterniveau?
Tijdens de APK op de 1.3 liep ie juist heel erg arm.

Auteur:  jelte [ vr sep 11, 2020 22:14 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

volgens mij ontbreekt het puntje :lol: hoort nog een stukkie onderaan

Auteur:  Lynxified [ vr sep 11, 2020 22:19 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Oogt inderdaad wel n beetje afgerond aan t einde...

Kan best nog wel ns problemen veroorzaken.

Auteur:  Viper109 [ zo sep 13, 2020 22:55 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Dus moet er zoizo een andere komen. Geen behoefte om alles weer terug te bouwen naar de VV. Als t moet moet t. Maar als iemand nog een Weber heeft die op mn spruitstuk past dan graag.

Auteur:  Viper109 [ di nov 03, 2020 19:11 ]
Berichttitel:  Re: Geel Cabriootje

Weer een hele tijd niks laten horen. Maar om eerlijk te zijn heeft het laatste tijd ook meer tegen als mee gezeten. CO bleef maar ellende geven en uiteindelijk besloten om maar gewoon de hele carburateur te vervangen. Gelukkig voor een schappelijk prijsje een gloednieuwe uit de doos kunnen bemachtigen en die zat er ook snel op.

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik helemaal gelukkig. Moest nog wel wat aan afgesteld worden. Maar het reed weer als de brandweer. Ook mn stotteren was meteen opgelost wat een fout in de retourleiding van de brandstofpomp bleek te zijn. Auto laten keuren bij de RDW en met een CO van 4% net goedgekeurd. Deze stond dus ook nog dik aan de hoge kant achteraf.

Maar toen.... Op de rit naar huis kon ik spontaan z'n 3 niet meer aan. Sterker nog, ik kon geen enkele versnelling hoger dan 2 aan. Midden op de ring van Eindhoven... Uiteindelijk naar een wijk kunnen hinken maar geen externe schade kunnen spotten. Uiteindelijk maar besloten de auto naar huis te hinken in zn 2 helemaal binnendoor. Uiteindelijk met veel moeite toch in zn 3 gekregen en daar niet meer uit gekomen voor ik de oprit bereikt had. Thuis met wat onderzoek vastgesteld dat de bak intern overleden was en 5 en R niet meer bereikbaar waren. Olie uit de bak die er nog geen 400km in zat was pikzwart met ijzerconfetti. Auto zou ik die dag nog te koop zetten. Dat viel dus weer even dik tegen.

Uiteindelijk na een beetje zoeken een vervangende 5bak kunnen vinden voor een schappelijke prijs in een iets betere staat. Ook meteen een XR3i bak dus mooi ook de kortere eindoverbrenging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus met frisse tegenzin de bak omgebouwd en toen had ik weer een complete versnellingsbak. Helaas komt deze wel met wat lagergeluiden in de lagere versnellingen. Maar dat nemen we nu maar voor lief.

Zoals eerder gezegd is de auto nu dus ook te koop. Had gister al vrij snel een (te) geïnteresseerde maar dat bleek achteraf alleen maar te stinken. Dus nu ook meteen voor de forumlieden te koop. Als men liever heeft dat ik hier een aparte verkooppost van maak dan komt deze er ook zsm aan.

Het was een wilde rit met deze Escort. Maar nu de zomer voorbij is en de oprit bij ons thuis veel te vol staat mag deze gele cabrio weer naar een nieuwe eigenaar toe. Die er hopelijk nog veel plezier van gaat beleven.

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/