Tijd om weer eens wat te posten, want we hebben niet stil gezeten.
De plamuur was eindelijk droog, dus kon ik gaan schuren, en primeren. Hier zag ik wel wat tegenop om eerlijk te zijn, want ik heb echt een gruwelijke hekel aan schuren. Maar met de schuurmachine op een stofzuiger ging het redelijk snel en viel het achteraf allemaal wel wat mee.
Het bekende deukje ook maar meteen mee geplamuurd.
en toen in de primer;
Toen was het tijd om alles weer terug te bouwen, bumpers, grillle, en koplampen.
Ook vond ik de uitlaat geen gezicht, zo'n oud verweerd pijpje... en ik had nog een stukje RVS pijp liggen. Dus zo bedacht, zo gedaan. Even op maat maken, even poetsen/ polijsten, even lassen, en we hebben een beter uitziende uitlaat;
Toen de motor even gestart, en die liep nu niet meer zo mooi.. en veel rook.
https://youtube.com/shorts/ULaDfi08Nbk? ... meOG-cSrMyDus besloten om even een proefrit te maken, hij stond immers al zo lang stil. Tijdens het rijden viel me op dat de motor stotterde, op constante snelheid bleef hij stoten, volgas optrekken ging wel prima. Bij gas los / remmen viel het toerental zo ver terug dat het acculampje ging branden. En weer thuis aangekomen viel de motor uit. Wel wilde hij vrij makkelijk weer starten, maar moest gas blijven geven om hem aan de praat te houden..
Ook werkte de verlichting niet naar behoren, stadslicht links deed het soms, en beide knipperlichten voor deden niet wat ze moesten doen.. Dus hier de hele bedrading + connectors maar vervangen, en dat lijkt nu goed.
Toen toch maar de carburateur er af gehaald. Deze helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Het is trouwens zo'n vv-carburateur, waar ik niet veel positiefs over lees.
Waar hoort deze vacuumslang officieel te zitten? ik ging er vanuit dat deze op het luchtfilterhuis thuishoort, en vervolgens gaat dan de tweede naar de klep in de aanzuigbuis? Deze vacuumslang zat namelijk op het stelschroefje van de carburateur, ik vond dat een beetje een gekke plek.
Carburateur is ondertussen weer terug gezet, en de CO-schroef heb ik op 3 slagen uit gezet. Helaas heb ik de boel nog niet weer kunnen testen. Want ik kwam er per toeval achter dat het kapje van de ontsteking niet helemaal lekker zat, en toen ik die er helemaal afhaalde bleek het rotortje beschadigd te zijn. Wellicht dat hij daardoor wel zo beroerd liep. Maar daar moest dus een nieuwe voor komen, maar die moest helaas besteld worden... en ik zit nu te wachten tot hij binnenkomt.
Maar er waren ook nog andere klusjes. Zo heb ik mijn mistlamp schakelaar weer fris en fruitig gemaakt. Ik kon nergens een nieuwe vinden, dus de oude maar uitelkaar gehaald en opgefrist. Werkt nu weer fantastisch.
En ook de bekleding heeft zijn beste tijd gehad, alle stiksels laten los. Ooit zal er wat anders in moeten, maar tot die tijd moet het ook een beetje ergens naar lijken. Dus maar met naald en draad in de weer geweest.
Ook kwam ik in een mapje welke in het dashboardkastje lag nog wat leuks tegen. Namelijk; het originele eerste kenteken, en oude delen van kenteken deel3. Ook kwam ik een accessoiresboekje tegen, en een serviceboekje. Toch leuk om er bij te hebben.
Dat was het voor nu, hopelijk loopt mijn motor weer goed na het vervangen van het rotortje. Verder is hij klaar voor de APK.