jelte schreef:
zie er goed uit,waar haal je de tijd vandaan
maar mag hopen dat je voor je het blok ging opknappen,wel even de compressie heb gemeten,voor het geval dat
heb nog wel 4 rsi kleppendeksels liggen en s1 velgen en klaverbladvelgen,maar ja t,is ook zo,n pokke eind rijden he
Tijd, is een rekbaar begrip natuurlijk Jelte
Ik heb meestal alleen zaterdagmiddag en zondagmiddag de tijd. Maar toegegeven, ik ben niet doordeweeks altijd onderweg zoals jij. Dus 's avonds kan ik nog wel eens wat!
Wat die compressie betreft; ik heb een maandje gereden met het blok, en rijden en trekken ging voor mijn gevoel prima. Hij liep ook niet slecht of op 3 poten. Had naar mijn idee genoeg power zitten in die 4 pitjes. Daarbij, voor mij is het ook gewoon leerzaam om te doen. Dus mocht het blok alsnog slecht zijn, kan ik tegen die tijd rustig een goed onderblok aanpakken. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat hij nu ook wel netjes vooruit gaat komen.
Inderdaad, je woont een pokkeneind weg
Dus 'ff' naar Jelte is er gewoon niet bij. Maar een setjes S1 velgen kan altijd nog via een meeting mee! Ik ga je wel even PB doen over zo'n RSi deksel, dat kan wel met de post namelijk... hehe
Gisteravond een feestje gehad in Brabant, en ik moet zeggen dat ik goed voel dat het gezellig was. Dus vandaag rustig aan beetje in het zonnetje buiten met en kloppend hoofd verder gegaan met het blok. Nog een extra laag Rust Seal erover en even stiekem de kop erop gelegd, voor het plaatje
:
Na het drogen begonnen met de blauwe coating:
Nog eens even naar de cilinderkop gekeken. Die laat ik binnenkort nog even professioneel controleren en daarna uiteraard vlakken. Wat de kop betreft: m'n vader vind het stiekem ook wel prachtig dus die heeft hem onder handen genomen. Ik leverde onderdelen aan, dus nieuwe klephoedjes, 8 nieuwe stoters, nieuwe borgmoertjes voor de tuimelaars, kopbouten, pakkingset voor de gehele kop, waterpomp, riem, spanner enz. De klepzittingen zijn geslepen, de kleppen sowieso helemaal schoongemaakt en ook de verbrandingskamers zijn schoongemaakt. Het is allemaal niet tot in perfectie, maar voor mij al verder dan ooit
Verder heb ik nog een paar pakkingen waarvan ik geen idee heb waarvoor ze zijn... Kan iemand mij dat misschien vertellen??
Dan heb ik ook nog een onderdeel waarvan ik niet meer weet wat het is...:
Dannn... vraag over de injectorrail tussen de kop en het inlaatspruitstuk. Ik heb vermoedelijk de pakkingen voor de injectoren erbij zitten, maar ik durf ze niet los te halen. Bang dat ik iets beschadig
Hoe moeten ze los? En wie heeft er tips wat betreft het reinigen van de injectoren??
En die sensor in het midden.. Waar is die voor?
Ik voel me nogal idioot dat ik alles vraag en wel zo'n blok uit elkaar ruk.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje bij kunnen staan in het proces van opbouwen. In ieder geval alvast heel erg bedankt!