zo'n grote bak heeft ook nadelen hoor. Zoals ik eerder al zei is hij redelijk groot in het parkeervak, het parkeren op kleine plekken kan dus wat lastig worden en wat me het meest irriteerd, je beleeft de snelheid niet. Ookal had ik maar een 1.6 in de Escort. Dit is echt een nadeel want in de stad zit ik zomaar tussen de 60-70 en dan kijk ik op mn teller, hee verrek ik rij te hard. Dat zal je niet gauw overkomen in een Escort omdat je daar gewoon veel meer de snelheid ervaart. Zal wel komen omdat je veel hoger zit in de Volvo. Schakelen gaat in de Escort ook veel mooier. Je voelt er ook gewoon weer aan in welke versnelling je hem doet. In de 740 tsjah.. tis omdat ik weet dat dat de eerste versnelling is, maar verder?
Niet om de 740 nou gigantisch in de zeik te zetten, want die rijd ook heerlijk hoor
bochten waar ik met de Escort met 80 max door heen kon, tuf ik nu rustig met 70 doorheen. Onderin de toeren is zo ongeveer net zo veel koppel als hogerin. In de regen (vorig weekend) heb ik ook redelijk wat bochten gedrift maar boven de 3000 toeren is echt niet nodig. Misschien als ik het wat beter leer maar voorlopig dus effe echt niet
dan de ruimte nog in de kofferbak. Standaard speakers in alle 4 deuren en ja ze zijn nog echt goed ook. Electrische ramen helaas bestuurbaar op de deur en niet bij de handrem zoals de Escort dat heeft. Wanneer je op de rem trapt en stopt heb je nog even dat de vering heen en weer gaat waardoor de auto even mooi op de golven aan het varen is
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het heerlijke geluid van die 2.3 liter 4 cilinder. Ik kan je verzekeren dat je geen spijt ervan zou krijgen om zo'n bak te kopen, maar als je Escort nog goed bevalt dan had ik het zeker niet gedaan