Af en toe nog aan t beestje bezig.
Hij bleef niet goed lopen, en had al gezien dat de voorverwarmings-pijpjes eraf waren.
Normaal loopt er door het inlaatspruitstuk, een buis, waar uitlaatgas doorheen loopt. Dit om bevriezen van de carb te voorkomen, omdat die nogal ver van de cilinders afzit, en dus amper tot geen warmte krijgt en bevriest. Vaak rotten die pijpjes, en worden ze eraf gehaald. En de zomer kun je dan wel rijden, maar koude start is drama. Dus dat moet gemaakt worden.
Aangezien kleppenstellen ook niet handig is, als ie erin zit, moest de motor er maar uit.
Eerst hem van de oude boerenschuur, op z`n plekje in de loods gezet.
Nu de paarse Granada weg is, plek zat.
De voorremmen zitten nog vast, dus dan maar zo
En op z`n plekje, naast de Consul. De Capri is in de hoek gegaan, en zo blijft er vooraan mooi plek over om te sleutelen o.i.d.
En na een uurtje, bumper eraf, front en motorkap eraf, en motor eruit.
Het stelt echt 0,0 voor. het weegt allemaal erg weinig, en met 6 bouten is de motor er compleet uit.
Zelfs die kun je zonder motortakel, zo eruit halen. En met 2 man kun je hem zo op de werkbank tillen.
Inmiddels een andere inlaatspruitstuk erop, kleppengesteld en nieuwe ontstekingsdelen.
E.e.a gestraald en schoongemaakt. Hotspot pijpjes (voor de carb verwarming) zijn besteld, dus die nog ff monteren als ze binnen zijn, en dan kan t boxertje er weer terug erin.