TVDL2000 schreef:
Turbo druk meter aansluiting ligt er sterk aan of dat de meter ook vacuum in zijn bereik heeft. zo ja dan op het inlaatspruitstuk..... zo nee maakt t weinig uit maar vaak leest de meter iets rustiger als die dan voor de gasklep zit en niet in directe nabijzaamheid van eventuele dump/recirc valve wordt gezet.
nou zie ik 5 meters....
turbo druk
olie druk
olie temperatuur
water temperatuur
allemaal vrij logisch....
maar wat is de 5de??? Lambda? zo ja mag ik toch wel hopen dat je er een wideband in hebt hangen...
De 5e is een volt metertje. (heb wat nare ervaringen met dynamo's die naar de kloten zijn gegaan in het verleden...) Een wide band lamda heb ik nog niet aan gedacht. Maar ik denk dat die pas echt aan de orde is als ik aan het opvoeren ga. Wat betreft de trubodruk meter thanks voor de tip! De turbodruk meter heeft idd vacuum in zijn bereik zitten.
Vooralsnog bereid ik het allemaal met een standaard setup voor. Als het allemaal goed werkt en de auto is gekeurd dan ga ik uitkijken naar hebbe dingetjes als uitlaat, nokkeas etc. De huidige meters heb ik vooral omdat ik dit blok nog niet heb horen lopen. Voordat ik de auto daadwerkelijk start, laat ik de motor eerst even rond gaan zonder bougies om wat olie bovenin te krijgen. En doe ik even een compressie test.
Daarna ga ik proberen te starten. Als de auto start en rijdt. Dan laat ik de auto denk ik nog even afstellen voordat ik hem in ga rijden en er daarna naar mee naar de ring ga
zou allemaal moeten gebeurt zijn voor 21 juli want dan heb ik vakantie