Allereerst een correctie op dat Duitse 5 daags kenteken, dit is in Nederland niet geldig las ik net. Andere landen in Europa erkennen dit niet omdat je o.a. het chassisnummer niet hoeft in te vullen bij de aanvraag maar kan je dit wel achteraf doen. De huidige eigenaar zou een exportkenteken moeten aanvragen en dat schijnt weer wel erkend te worden in Nederland.
doubleD schreef:
En wat ga je doen als het niks is of je komt er niet uit. Je gaat vast niet alleen, zou ik zelf niet doen, dus alle kosten zijn dubbel. Dan betaal je 4x een enkele reis vliegticket openbaar vervoer tussen vliegveld en verkoper.
Kijk eens bij de auto verhuur hertz doet voor een lang weekend een ford ka huren met onbeperkt km voor minder als 100 euro.
In het weekend zullen de meeste instanties wel gesloten zijn. Bepaalde dingen zijn zeker als die je zelf regelt maar helaas ben je ook nog afhankelijk van de verkoper. Als die van mening is dat het voor hem te complex is verkoopt hij die wagen misschien liever binnen Frankrijk.
Als ik met het vliegtuig zou gaan dan ga ik alleen. De plaats waar de eigenaar woont is niet echt ver van het vliegveld, 20km maximaal. En een vliegticket (enkele reis) naar dat vliegveld vlak bij Parijs is zo'n €89,00. Kom het niet tot een verkoop dan met de trein terug of proberen weer goedkoop terug te vliegen.
Terugrijden met de aangekochte Escort tot aan de Nederlandse grens en daar de wagen op een gehuurde BE Autotrailer zetten is ook mogelijk. Eigenlijk moet je alle mogelijkheden eerst op een rijtje samen met alle bijkomende kosten.
Ze zeggen wel dat alles wat je van ver haalt is beter maar aan de andere kant wel iets problematischer.