Vandaag was een productief dagje gehad. Ik heb de distributie met waterpomp vervangen, de motor steun compleet passend gemaakt en de dynamo met multiriem een definitief plekje gegeven.
Begonnen met de motorsteun, deze paste al aardig maar ik heb op de lip die ik eraan heb gezet nog een paar opstaande randen gelast zodat die niet zomaar zou kunnen omvouwen. Daarna moest ook de afdekplaat van de distributie aangepast worden. Omdat de focus deze plaat gebruikt om de motorsteun aan te hangen zit die behoorlijk vast en is die niet van kunstof zoals bij de cvh of silvertop. Met de cvh motorsteun nu aan de zijkant heeft deze plaat geen ander doel meer dan de distributie afdekken dus kon die wel een montage boutje minder gebruiken. door daar wat ruimte te maken past de cvh steun zonder aanpassing van het tapeind.
daarna de distributie en de waterpomp vervangen. ik heb hiervoor speciaal gereedschap gebruikt om de nokkenassen vast te zetten en een lock pin om de krukas vast te zetten. De bouten van de nokkenassen zaten zo vast dat ik die maar heb laten zitten, gelukkig paste de nieuwe riem goed zonder aanpassing op de tandwielen dus het was een kwestie van opspannen en vast zetten.
daarna de multiriem erop gelegd. het was ongeveer 1150mm dus gekozen voor een 6pk1153 riem
En als laatste een cvh bosch olie filter omdat deze een stukje korter is dan de zetec. Dit zou beter passen. als dit nog te groot is kan er nog een renault 5 filter op heb ik begrepen.
Morgen hopelijk de motor weer terug in de cabrio, brandstof leidingen maken, kabelboom monteren, uitlaat op maat maken en remmen ontluchten dan zou alles moeten werken.