Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

ABS Escort 4
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=13128
Pagina 1 van 1

Auteur:  Ad Matthijs [ vr aug 07, 2020 17:57 ]
Berichttitel:  ABS Escort 4

Mijn Escort 4 cabrio (ALF) heeft een ABS. Staat uitvoerig beschreven in Haynes als een latere toevoeging/optie. Het is een verzameling van 2 kleine oliepompjes (aangedreven vanaf de aandrijfassen m.b.v tandriemen), een verdeelblok voor links en rechts en achter 2 units die de druk kunnen aanpassen afhankelijk van het indrukken van de achterveer links of rechts. Kortom een complex systeem met veel slangetjes, leidingen, units en veiligheids-sensors.

Ik ben het liever kwijt dan rijk vraag mij af af het verantwoord en mogelijk is dit syteem te verwijderen en om te zetten naar de "standaard" uitvoering. Rally's rijden doe ik niet evenals over de duitse autobahn jagen. Graag reactie.

Auteur:  doubleD [ vr aug 07, 2020 19:09 ]
Berichttitel:  Re: ABS Escort 4

Mijn mk4 heeft ook mechanische abs, alleen bij mij zijn de riempjes geknapt. ik heb de sensoren met een tywrap vast gemaakt zodat het lampje uit is (voor APK noodzakelijk). Echter mijn escort heeft ook de gehele verdeler setup op de achteras niet meer omdat ik een schijf rem conversie daar heb. En dat is levens gevaarlijk. Bij een beetje stevig remmen blokkeert de achterkant en komt die de voorkant voor bij.

Ik denk dat zolang je het bij trommels houd en de remkracht verdelers op de achteras laat zitten dat het helemaal goed komt.

Auteur:  johnny winter [ vr aug 07, 2020 23:08 ]
Berichttitel:  Re: ABS Escort 4

Er zijn schoenen ( voor in de trommels ) met teflon voor extra remkracht.. Weet niet of ze voor Ford Escort er ook zijn..

Auteur:  Lynxified [ za aug 08, 2020 11:29 ]
Berichttitel:  Re: ABS Escort 4

T probleem is dat ie achter te goed remt Johnny. Je wil dat je voorwielen eerder blokkeren dan je achterwielen, anders raak je de kont kwijt

Auteur:  Rs Turbo interceptor [ zo aug 09, 2020 8:18 ]
Berichttitel:  Re: ABS Escort 4

je kan alles eraf halen , ook echt alles leidingen hele prut tot aan de klauwen en wielremcilinders achter. alles nieuw trekken , maar moet je alles gaan gebruiken van een normaal remsysteem, hoofdremcillinder met vloeistofpot. en de de leidingen naar achteren gaan in de motorruimte via een ding aan de zijkant met 2 ronde potjes, ik denk dat het invloed heeft op de remdruk naar achteren.

dit is best te doen , ik heb het al een paar keer gedaan

je weet niet wat je overkomt als je met een normaal systeem gaat remmen ipv abs . heerlijk :like: :D

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/