Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Ford Escort XR3I cabrio van Joris
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=13316
Pagina 3 van 5

Auteur:  Joris1505 [ do aug 26, 2021 20:09 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Weet iemand wat gebruikelijke prijs is voor een luchtinlaatslang voor een mk3 1.6i? En iemand die hem nog heeft liggen :D

Auteur:  Lynxified [ do aug 26, 2021 21:27 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Je kan er eentje pakken van een mk4. die hebben dat probleem niet. Heeft Dennis ook wel liggen.
Kunt t lek in de tussentijd wel fixen met tape.

Auteur:  Joris1505 [ do aug 26, 2021 21:35 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Dennis zei mij dat die van de mk4 wat dunner waren en minder lucht doorlieten, wat de motor niet ten goede komt. Weet niet wat jullie ervaringen daar mee zijn. Ik sta open voor alles :D ga zeker het weekend even testen met tape of hij na even stationair lopen nog storing geeft. Accu was ook niet heel vol dus die heb ik gelijk aan de druppellader gelegd voor de nacht.

Auteur:  Lynxified [ do aug 26, 2021 21:52 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Ze zijn idd ietsjes dunner, maar het is beter dan niks hebben!

Auteur:  Joris1505 [ zo aug 29, 2021 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Helaas storing niet verholpen, iemand nog suggesties waar ik het probleem kan zoeken?

Bijlagen:
16302388634708353002481810213838.jpg
16302388634708353002481810213838.jpg [ 2.8 MiB | 5205 keer bekeken ]

Auteur:  Lynxified [ zo aug 29, 2021 13:56 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Het normale gedrag is dat ze aan gaan, en als alles OK is na 10 seconden ish weer uit.
Is er een probleem met een sensor (volgens 't kastje) dan knippert ie voor 40 seconden en gaat ie daarna uit.
Als 't niveau te laag is gaat en blijft ie permanent aan, tot je 't probleem verholpen hebt.

Als die 2 lampjes bij jou aan blijven, kan het zijn dat de kast denkt dat het niveau te laag is.

In mijn ervaring geven de electronische peilstokken nog wel eens problemen, vooral door draadbreuk bij het handvat.
Aangezien je aangeeft dat je ook geen benzineniveau krijgt in je dash zou ik eerder eens gaan kijken bij je vlotter.
Misschien is die wel gaar. (of de bedrading die d'r af komt)

Auteur:  Joris1505 [ zo aug 29, 2021 19:13 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Dat is ook wel een goeie. Ik wilde inderdaad al bij de tankvlotter gaan kijken. Het vreemde is alleen, dat alle sensoren in de onderste rij een lange tijd hebben aangestaan. Behalve het brandstoflampje en mijn brandstofmeter het niet deed. En nu is het precies andersom. Alles werkt en alleen mijn brandstoflampje brand. Misschien dat daar het probleem is.

Ik had een nieuw geel kastje gekocht maar dat gaf geen verschil, echter na de minpool eraf halen en het kastje omwisselen veranderde de lampjes die brande zoals eerder ook al het geval. Nog even verder zoeken dan maar.

Bedankt voor je tips Sander!

Auteur:  Joris1505 [ di aug 31, 2021 15:09 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

:oops: Net met een enorme stommiteit kortsluiting veroorzaakt bij mn tellerunit... Massakabel tegen mn frame op de roodzwarte draad gedaan. Volgens mij nu mijn tellerunit gesloopt, baal enorm. Achteraf afvragen waarom? Geen idee. Ik denk dat ik externe hulp ga inhuren :cry:

Auteur:  Joris1505 [ di aug 31, 2021 15:11 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Ik weet niet zeker wat er exact kapot is, maar tellerunit gaf geen signalen meer (nee storing niet weg :D, had ook geen toeren in stationair en batterijlamp bleef branden). Heb mn spullen weggelegd en ben ermee gekapt voor de dag.

Auteur:  Lynxified [ di aug 31, 2021 15:48 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

d'r zit weinig in die teller wat kapot kan door kortsluiting.
Lijkt me eerder dat de draad die je hebt kortgesloten is doorgebrand.

Auteur:  Joris1505 [ di aug 31, 2021 16:11 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Ja had die roodzwarte draad gelijk gemeten en daar was niks mis mee. Maar soms heb je van die dagen man man man hahaha. Maar wat zal ik zeggen, het is wel leerzaam.

Auteur:  Joris1505 [ zo feb 20, 2022 22:34 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Na een langdurige (en drukke) stageperiode voor school ben ik maar weer eens wat tijd gaan maken om wat te knutselen.

Die zelfveroorzaakte kortsluiting zoals eerder genoemd was enkel een zekering, dus dat was in no-time gevonden en hersteld. Daarnaast heb ik ondervonden dat de storing zich inderdaad bij de tankvlotter bevind. Ik heb de stekkers onder de bekleding van de achterbank gevonden, en toen ik de draden voor brandstofniveau en de brandstofmeter lostrok en het contact opnieuw aanzette zag ik dat alle storingen wegvielen (behalve dan dat de brandstofmeter het niet doet uiteraard :D ).

Nu nog uitvogelen wat er precies mis is en gemaakt of vervangen moet worden. Als het wat beter weer is kruip ik even onder de auto om te kijken hoe de kabels lopen, want van enkel het schema en de stekkers werd ik niet heel veel wijzer.

Kort gezegd: eindelijk wat gevonden wat tot een oplossing leidt (wat ik heel wat vind, gezien mijn onkunde op elektrisch gebied :lol: )

Ik zal bij volgende stappen nog wat foto's maken.

Auteur:  Joris1505 [ ma feb 21, 2022 20:21 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Even een paar foto's van waar ik mee bezig was.

Woensdag wil ik gaan kijken onder de auto, echter vroeg ik me wel al af waar de massadraad zit van de tankvlotter (mocht een van jullie dit toevallig al weten, en anders ga ik dat woensdag zien :D ). Na een beetje internetten heb ik opgemaakt dat de tankvlotter namelijk een plus krijgt via de blauwzwarte en bruingroene kabels op de foto, welke dan aan de hand van de positie van de variabele weerstand een stroomsterkte laat doorlopen die de positie van de meter weergeeft en het tanklampje aan of uit (dat laatste via de gele unit).

Ook kwam ik erachter dat na het lange stilstaan en waarschijnlijk wegzetten met weinig brandstof de tank zo goed als leeg klonk toen ik erop klopte. Dus voordat ik verdere conclusies trek maar eens even een jerrycan vullen en de boel een beetje bijtanken. Mocht de tank er ondervandaan moeten als de tankvlotter de boosdoener lijkt te zijn, zal ik deze gelijk maar controleren op roest.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Voor nu staat de wagen in dezelfde staat uit elkaar op de oprit, afgelopen week een nieuwe hoes besteld want deze is helaas niet meer waterdicht en heeft wat scheuren en gaten. Gelijk spanbandjes bijgehaald voor de wind, en ook maar eens impregneerspray spuiten na een jaar trouwe dienst in de hoop dat deze langer meegaat.
IMG_20220221_163102.jpg
IMG_20220221_163102.jpg [ 2.48 MiB | 4464 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: De stekkers van onder de de bekleding bij de achterbank.
IMG_20220221_163045.jpg
IMG_20220221_163045.jpg [ 3.64 MiB | 4464 keer bekeken ]

Auteur:  Joris1505 [ ma feb 21, 2022 21:11 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Update: zojuist in een andere post hier gelezen dat de aarde van de tankvlotter via de tank zelf aan het chassis zit.

Auteur:  Lynxified [ ma feb 21, 2022 21:36 ]
Berichttitel:  Re: Ford Escort XR3I cabrio van Joris

Dat klopt niet.
De tankvlotter is de stekker met de 2 dunne draden, blauw/zwart, en bruin.
Die bruine draad zit ergens in de hoek bij je bestuurdersdeur onder 't tapijt aan het chassis.

Pagina 3 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/