Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo mei 05, 2024 1:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 7:30 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Mooi dat je weer verder gaat met de Escort, veel succes ermee 8-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 17:44 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
aangezien ik nog niet heel erg in de fordjes thuis ben heb ik nog even snel de volgende vraag:

hoe kom ik er achter of ik een mk3 of mk4 heb? niet dat het iets uit maakt maar ik krijg toch het idee dat er een mk4 front op gezet is aangezien er volgensmij een mk3 dashboard inzit en nog wat kleine dingetjes waaronder dat hij van 85 is.

is er iets wat specifiek voor een mk3 of een mk4 is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 23:30 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Het achterpaneel kun je het zo aan zien.

Bij een Mk4 loopt dat in het midden hoger, en bij een Mk3 is het onderaan overall gelijk/even laag.
Ofwel, je zit je reservewielbak wel, of niet.

Jij zou hem, als het een Mk4 is, met de bumper eraf, moeten zien zitten.

Ook kun je het zien aan de versnellingsbak.

Heb jij onder je bak een balk lopen, waar je bak op staat met z`n steunen, of hangt je bak aan steunen, en loopt er niks onder door ?

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 13:04 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Davey schreef:
Het achterpaneel kun je het zo aan zien.

Bij een Mk4 loopt dat in het midden hoger, en bij een Mk3 is het onderaan overall gelijk/even laag.
Ofwel, je zit je reservewielbak wel, of niet.

Jij zou hem, als het een Mk4 is, met de bumper eraf, moeten zien zitten.

Ook kun je het zien aan de versnellingsbak.

Heb jij onder je bak een balk lopen, waar je bak op staat met z`n steunen, of hangt je bak aan steunen, en loopt er niks onder door ?


zonder bumper zie je de bak van het rezervenwiel zitten en onder de bak loopt een balk waar de bak met steunen op rust.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 13:10 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Gisteren nog even bezig geweest aan de cabrio.

rondom de zekeringen kast de kit weg gehaald die de vorrige eigenaar er op gesmeerd had, nu blijkt dus dat er flinke gaten onder zitten. Deze zijn eerder dicht geductaped en daarover gekit.

nu zit ik dus met een dilemma, of heel de kabelboom loshalen. hieraan is veel geknipt en met kroonsteentjes gewerkt. hoe het orrigineel hoort te zitten kom ik niet uit.

Of de kabbelboom wat meer ruimte geven dat er netjes rondom de zekeringen kast een plaatje gelast kan worden. maar dit wordt wel gepriegel voor de lasser.

vanavond nog even met een maatje die monteur is kijken wat het verstandigst is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 13:45 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
blij dat je t weer opgepakt hebt;
zou jammer zijn als t project verloren gaat;
succes met je zekeringkast/kabelboom

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 4:50 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2010 14:39
Berichten: 68
Woonplaats: Frysl
Als het echt een MK4 is, dan wil ik wel erg graag de platen van je overnemen, incl je chasis nummer als je stopt... Ene, heeft elke mk4-s2 motor niet gewoon die balk onder de bak door lopen?!? Dat ook al was het een MK3, die balk er zowieso moest komen?!?

_________________
Een auto is een mooi ding, met leuke knopjes. Er is ook een heeel mooi schakelaartje. Aan/uit stand, genaamt: Het gaspedaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 8:01 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Anne-Schroor schreef:
Als het echt een MK4 is, dan wil ik wel erg graag de platen van je overnemen, incl je chasis nummer als je stopt... Ene, heeft elke mk4-s2 motor niet gewoon die balk onder de bak door lopen?!? Dat ook al was het een MK3, die balk er zowieso moest komen?!?


Een Escort Mk4 (standaard en RST) heeft de balk onder de versnallingsbak lopen, waar de bak in zijn steunen als het ware opstaat.
Een Escort Mk3 (standaard en RST) heetf de balk NIET, en de versnellingbak hangt aan z`n steunen, en staat dus nergens op.



On Topic:

Als je het goed wil doen, zal je de kabelboom eruit moeten halen. Dit is even werk, maar goed te doen (in mijn ogen altans).
En is makkelijker voor de lasser, en voorkomt beschadigingen aan je kabelboom. Daarbij, als ie daar gaat lassen, moet je tapijt en bekleding van binnen in die hoek ook weg, dus dingen weghalen moet je zowiezo al ;)

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 13:11 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
De auto staat bij de lasser :D

De kabelboom is er uit. (in de auto dan, alles ligt nu onder de kap) en de mat en isolatie waren er toch al uit omdat deze vergaan waren.

weet iemand waar ik nieuw plaatwerk kan bestellen?
wil de wielkast en de accubak nieuw hebben.
de bak voor het rezervenwiel en het front heb ik uit een sloper geslepen, deze was echter nog in nieuwstaat en liep ook nog goed, maar hij wordt voor het goede doel gebruik :P

ik zal snel meer foto's posten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 13:12 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Anne-Schroor schreef:
Als het echt een MK4 is, dan wil ik wel erg graag de platen van je overnemen, incl je chasis nummer als je stopt... Ene, heeft elke mk4-s2 motor niet gewoon die balk onder de bak door lopen?!? Dat ook al was het een MK3, die balk er zowieso moest komen?!?



project wordt toch doorgezet ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [project weer opgepakt]
BerichtGeplaatst: ma mei 10, 2010 9:24 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
er is een begin gemaakt 8-)

foto


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [het begin is gemaakt]
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 16:22 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:36
Berichten: 17
Woonplaats: gennep
hey michael,
hij "ziet" er inderdaad uit als een mk4, ik ben er echter bang om dat het een omgebouwde is, wat in de jaren wel redelijk vaak gebeurt is van mk3 naar mk4.... voor iemand die kan lassen niet zo heel moeilijk namelijk... andere paravan, voorfront en zijschermen.....

Afbeelding

je spiegel veraden wel iets, maar dat zegt natuurlijk ook niets. de modeljaren van de escort gaat in september "om" dwz de mk3 is gebouwd van 9-80 (modeljaar 81) tot 9-85. vanaf 9-85 de mk4, aangezien de jouwe van juni is???

ik zeg niet dat het niet bestaat maar je eerste toelating te zien???? ik heb ook een mk3 van 1980 en zijn er zat die zeggen kan niet, het is ook een eerste batch zeg maar.

heb je een foto van je dashboard, en van de kont toevallig waar de bumper er niet op zit?
of 1 van je motorruimte, waar de motorsteun (waar je steun aan vast zit, de horizontale plaat zeg maar) bij een mk3 zit die lager dan een mk4. een mk3 kont loopt door tot dezelfde hoogte als de achterschermen (dezelfde laagte eigenlijk) en mk4 loopt niet helemaal door tot onderkant zijscherm zeg maar.....

die verraden vaak al of het een mk3 chassis is of niet, bij ombouw worden die veelal niet veranderd.

maar wel jammer dat ie overigens gesloopt word, maar zit wel wat wek aan geloof ik zo te zien :(:(


maar succes met je projectje.....

_________________
gewonnen!!@ http://www.fordchallenge.nl en help mij naar noorwegen! (stemlijnen gesloten)
Afbeelding
http://members.home.nl/xrrs-speed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [het begin is gemaakt]
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 16:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
chris1973 schreef:
hey michael,
hij "ziet" er inderdaad uit als een mk4, ik ben er echter bang om dat het een omgebouwde is, wat in de jaren wel redelijk vaak gebeurt is van mk3 naar mk4.... voor iemand die kan lassen niet zo heel moeilijk namelijk... andere paravan, voorfront en zijschermen.....

Afbeelding

je spiegel veraden wel iets, maar dat zegt natuurlijk ook niets. de modeljaren van de escort gaat in september "om" dwz de mk3 is gebouwd van 9-80 (modeljaar 81) tot 9-85. vanaf 9-85 de mk4, aangezien de jouwe van juni is???

ik zeg niet dat het niet bestaat maar je eerste toelating te zien???? ik heb ook een mk3 van 1980 en zijn er zat die zeggen kan niet, het is ook een eerste batch zeg maar.

heb je een foto van je dashboard, en van de kont toevallig waar de bumper er niet op zit?
of 1 van je motorruimte, waar de motorsteun (waar je steun aan vast zit, de horizontale plaat zeg maar) bij een mk3 zit die lager dan een mk4. een mk3 kont loopt door tot dezelfde hoogte als de achterschermen (dezelfde laagte eigenlijk) en mk4 loopt niet helemaal door tot onderkant zijscherm zeg maar.....

die verraden vaak al of het een mk3 chassis is of niet, bij ombouw worden die veelal niet veranderd.

maar wel jammer dat ie overigens gesloopt word, maar zit wel wat wek aan geloof ik zo te zien :(:(


maar succes met je projectje.....



deze zal niet gesloopt worden, ben echter al vrij ver met het laswerk. dat hij omgebouwd is naar een mk4 begin ik ook steeds meer aan te denken. maar het maakt niet heel veel uit het is een oldtimer met opendak en nog een leuke motor ook :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [het begin is gemaakt]
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 17:03 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Wat ondertussen gedaan is:
- De hoek linksvoor is weer gericht is opnieuw gereconstureerd.
- het metaal werk rondom de zekeringenkast is weer hard, nog aflakken en dan kan hij er terug in.
- De accubak was verdwenen inclusief het metaal er onder, er was een gat van 15-25 cm ontstaan. dit is dichtgemaakt en er is een nieuwe accubak gemaakt. van het weekeind wordt alles gelakt en geplaatst.

Ik zal een foto laten zien van het laswerk waar we het meest trots op zijn :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS-turbo cabrio 1985 [het begin is gemaakt]
BerichtGeplaatst: wo jun 02, 2010 17:16 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
goed bezig gozer, echt netjes dat je dit doet !

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling