Hieronder een paar foto's van mijn MK4 cabrio. Wat ik al heb gedaan...
Bij de aankoop maakte de brandstofpomp een ENORME herrie. Een normaal gesprek was niet mogelijk. Tevens moest ik hem uit Tilburg ophalen, en dat zonder rijbewijs... En ik had ook het idee dat hij al ruim een jaar stil stond, want sturen ging echt enorm zwaar, gaspedaal kwam pas na een paar seconden terug omhoog, de toerenteller deed niets en als klap op de vuurpijl: Geen tankdop sleutel...
Wat ik reeds heb gedaan:-"Nieuwe" linnen cabrio kap geplaatst.
-Brandstofpomp vervangen.
-Ovale (en dan echt ovaal, en niet van die rechthoekige met ronde hoekjes...) uitlaat gemonteerd.
-Wegens niet goed vast zitten/niet perfect passen, nieuwe eind demper geplaatst.
-Hand stuk geslagen op mijn voorruit. (botje kapot)
-Voorruit vervangen. (oude had een dikke barst)
-Dak hendel vervangen. (was stuk gegaan)
-Interieur paneeltjes aangevuld/vervangen. (speaker kapjes voor en achter, achterbank plastic lipje vervangen, elektro ramen hersteld, pook knop van een MK 5-6-7(?), behuizing handrem, kachel zooi, achteruitkijkspiegel vervangen)
-Zekeringen beter weg gestopt. (ik reed een keer weg, en toen lag er een blokje op de vloer en de auto wou niet meer aan)
-V-snaar vervangen.
-Olie vervangen.
-Oppervlakte roest in de reservewiel bak behandeld met Novorox.
-Wielen laten uitlijnen. (stuur stond beetje scheef als ik rechtdoor reed, nadat ik met 50 km/u over een weg eiland klapte...)
-Gratis rem test laten uitvoeren, rem status OK.
-Elektronische antenne gereviseerd.
-Motor eruit gelepeld i.v.m. lekkende waterpomp.
-RST blok er los in gelegd.
Daarna niet veel meer gedaan i.v.m. schoolwerk en dergelijke. Zowieso niets gedaan tijdens de winter. APK zat er toch aan te komen. Bijna een paar keer werk uit handen gegeven i.v.m. een dipje, maar het gaat alweer. Zeker nu ik een garagebox krijg op 4 mei, ook al is het 15 minuten fietsen.
Ik ben ook nog bezig geweest met een dashboard ombouw. Helemaal onderaan staan daar ook foto's van. Kachel paneel zit nu ongeveer waar de asbak zat. Wou hem iets hoger plaatsen, maar dan had ik die metalen dwarsbalk door moeten halen. En daar begin ik liever niet aan in verband met de stevigheid... Die enorme "bak" heb ik ook dicht gemaakt. Het zou een beetje vreemd zijn om daar een half gat in te hebben, en het is natuurlijk makkelijker om hem vlak te maken dan een mooie holle ronding maken. Owja, dat grote zwarte ding... Dat is een 15" TFT scherpmpie...
De plannen:Dashboard verder afwerken. Helemaal glad maken (dus geen profiel meer) en dan 3 lagen mat zwart, en daar overheen 5+ lagen transparant. Hierdoor verwacht ik een mooie diepe glans te krijgen. De standaard zwarte delen moeten ooit
geel worden. Behalve dan de luchtroosters zelf.
-Dubbele uitlaat maken, en die mat zwart maken met hittebestendige verf.
-Nu ik een garagebox heb, motor er weer uit, en helemaal oppoetsen dat hij blingbling wordt.
-Motorcompartiment schoon maken en zwart spuiten, daarna paar lagen transparant voor ook weer die diepe zwarte glans.
-Roest plekjes bij de deuren behandelen.
-Zelf soort van raam rubbers maken.
-Spiegels zwart spuiten, daarna transparant.
-Cabrio dak elektronica herstellen.
-Spoiler zwart spuiten, en je snapt het wel.
-Vloerplaat (op hier en daar een stukje oppervlakte roest) behandelen en opnieuw spuiten.
-Uiteindelijk nieuw interieur, en die in kleur maken.
-Kijken of een student op mijn school een dingetje kan maken, waardoor ik mijn lampen, knipperlichten, dak, ramen, spiegels en dergelijke via de computer kan aansturen.
-Kijken of ik toeren gegevens/handrem status en dergelijke kan uitlezen en op de computer kan laten tonen.
-3 webcams in de auto verwerken.
-Voorbumper aanpassen. (gleuf weg werken, en misschien een stukje verwijderen om de radiator meer lucht te laten krijgen)
-Ander luchtfilter
-Dumpvalve plaatsen.
-Motor inbouwen en zorgen dat hij draait.
-5.1 surround sound setje inbouwen. (je wilt wel goed films kunnen kijken, toch?!?)
-Aantal onderdelen in kleur spuiten. (Zoals remmen, schokdempers, deur handvatten en andere kleine dingetjes)
Weet niet of het mogelijk is, maar dan zou ik dit nog willen doen:
-RST motorkap namaken in polyester.
-In de luchthappers oranje lichtjes/ledjes verwerken, die feller gaan branden naar mate het toerental hoger wordt. (het idee dus dat mijn motor heet op gloeit door het hoge toerental)
Omdat ik nu dus student ben, heb ik niet veel tijd. Wel heb ik een vriendin die ik simpel werk kan laten doen, en ze is er waarschijnlijk erg enthousiast over. Af en toe zwart werken in de bouw, om dit alles te bekostigen. Auto wordt straks geschorst, om lekker in die garage te staan. Dan heb ik alle tijd van de wereld. Alleen misschien toch eens denken over een 2e auto...
Reserve/overtollige onderdelen:-Originele dashboard.
-Dak en deur rubbers.
-Compleet XR3i blok.
-Bijna compleet reserve RST blok met ingeknipte kabelboom.
-Paar kleine dingetjes.
Foto's:-Auto:
-Dashboard: