Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo mei 05, 2024 10:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 7:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
6 September:

Nadat ik alweer bijna een half jaar geleden mijn koppakking eruit geblazen had, ben ik eindelijk begonnen met het fixen van de Escort.

Het uitlepelen van het blok viel mee.
De kop verwijderen was een heeeeeeeel ander verhaal.
1 kopbout brak af.
De kop wou niet los.
Uiteindelijk na veel werk eindelijk de kop bijna eraf, draaien wou, blijkt dat het onderblok zo naar het oud ijzer kan.
Nu maar snel zoeken naar een ander onderblok.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 12:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 7:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
7 September:

Vandaag van mijn reserve blok de kop afgetrokken en de kop met grotere inlaat-kleppen en andere nokkenas geplaatst (mooi vast gezet met ARP) en langzaamaan de boel weer opbouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 12:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 7:38 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
8 September:

Vandaag weer bezig geweest.
Het motorblok begint weer vormen aan te nemen. Helaas is de inlaat pakking die ik geleverd gekregen heb niet de goed.
Vandaag maar even gebeld en morgen liggen ze als het goed ik klaar. Dan kan ook de inlaat erop.

Gedaan:
De oliedruk sensor geplaatst.
Koppeling geplaatst.
en oude blok weer verder uit elkaar gehaald.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 7:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
9 September:

Vanmiddag weer verder gegaan met het blokkie.
Blok is bijna klaar. Heb eind van de middag de goede inlaatpakkingen opgehaald zodat de inlaat er vanavond op kan en het blok weer in de auto.

Ook vandaag de uitlaat incl. Turbo geplaatst en de versnellingsbak schoongemaakt en geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierbij nog 2 foto's van het oude onderblok

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 7:40 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
10 September:

Vandaag het blok er weer in gehangen.
Alles afgevuld en gestart.
Beetje rook onder de motorkap (olie op spruitstuk)
Alles leek goed.
Stukje rijden met de auto en alles leek goed tot ik de auto mee naar huis nam.
Bij stationair ging het olielampje branden, ik kijken naar het olie pijl en dit was goed.
Vrijdag avond geprobeerd de meters aan te sluiten, maar er brandde een zekering uit tijdens het meten.
Zaterdagmorgen maar alles erin gebouwd en auto warm laten lopen.
Bleek de oliedruk bij 90 graden en 2000rpm nog maar op 0,2 bar te zitten.
Blok mag er dus weer uit.

Langzaam op zoek naar een nieuw onderblok om alles weer opnieuw op te bouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 8:03 
Denk je dat je er eindelijk bent :o

Succes met de heropbouw 8-)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 8:12 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
Viel weer mooi tegen ja.

Maar ach, je zult je ook een keer vervelen.

_________________
Member geblazen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 13:35 
Laten we maar hopen dat je snel een ander onderblok kunt krijgen.
Dan kun je het weer in elkaar zetten en hopelijk er snel weer mee rijden.
Het zit ook ff echt niet mee!!
Ik hoop voor je dat het allemaal niet te lang gaat duren :)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 14:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
Bedoeling is om in het komende halfjaar alle onderdelen verzameld te hebben, een blok klaar te hebben en alles erop en eraan te hebben.
De auto staat in de winter toch stil.

Ben nu alleen nog op zoek naar een stalling in de buurt voor een halfjaar.

_________________
Member geblazen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 16:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 08, 2010 10:51
Berichten: 36
Dat is balen, :(

succes met je zoektocht!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 20:32 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Erg jammer Gerben, veel werk voor niets :( Komt wel weer goed gelukkig 8-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 21:28 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
He Gerben,

Er was ergens eens kans dat het niet goed zat met dat 2e blok.
Want ik had toen al problemen met olie-druk met dat blok in die grijze.

Hoop dat je snel wat moois vind, en m terecht kan maken.

Succes, en ik zal dit toch blijven volgen.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 9:03 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
Na enkele maanden wachten en bestellen en denken, heb ik een tijdje geleden een ander blok gekocht van Herman.

Blok had wat gebruikssporen, maar dat maakte niet uit. Hij moest toch naar de revisie.
Blok is opgeboord naar eerste overmaat en de krukas is afgedraaid.

Bij Burton wat onderdelen besteld.
ALTERNATOR BELT:ESCORT MK4 1.6 MFI & RST
CAMSHAFT TIMING BELT: 1.3/1.4/1.6 CVH
WOODRUFF KEY, CRANKSHAFT SPROCKET: X/FLOW, PRE-X/FLOW, BDA, LOTUS TWIN CAM & CVH
AE THRUST WASHER SET STD CVH
ARP COMPETITION CON ROD BOLT (12 POINT): SUITS STEEL CON RODS ONLY
ACL MAIN BEARING SET .25mm CVH HD 01/88-
BIG END BEARING SET .25mm CVH HEAVY DUTY ACL
ARP CON ROD BOLT SET: CVH (SUITS ORIGINAL RODS ONLY)
BOTTOM END GASKET SET 04/85 ON CVH
HIGH PRESSURE OIL PUMP CVH TO JAN 86: 1.4/1.6 INCLUDING RS TURBO & XR3i
MAHLE PISTON CVH RS TURBO .5mm
TENSIONER PULLEY: 1.4/1.6 CVH 86 ON
WATER PUMP LATE CVH 02/86 ON

Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de rebuild tegen een probleem aangelopen dat de onderste lagers niet pasten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geprobeerd of de bovenste lagers ook onderin pasten en ja hoor, deze lijnden wel netjes uit. Dus maar een extra BIG END BEARING SET .25mm CVH HEAVY DUTY ACL besteld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder blokje opgebouwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe Mahle zuigers erin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ARP boutjes erin
Afbeelding

Oliepomp en waterpomp erop
Afbeelding

Olie aanzuigbuisje erop
Afbeelding

Nieuwe genuine Ford koppakking
Afbeelding

Kop erop
Afbeelding
Afbeelding

Carterpan netjes gezandstraald en gespoten
Afbeelding

Blok weer in de auto gehangen en proberen maar (Filmpjes. Klik to Play) (kan ff duren filmpjes draaien thuis en glas is nog niet aangesloten)
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Member geblazen.


Laatst bijgewerkt door Pino op ma jul 29, 2013 13:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 15:43 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Mooi werk Gerben 8-)

Jammer dat de brandstofpomp er dan mee uitscheid... kon er ook nog wel weer bij :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Pino's ERST
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 9:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 26, 2009 13:20
Berichten: 4269
Woonplaats: Heerde
Mooi wark Gerben, net wat Niek zegt!
Hopen dat ie snel driveable is!

_________________
Mijn mooie RS2000 racemonster! Wat is dat genieten, wat een power :mrgreen:

Afbeelding

Klik HIER voor mijn ex-project:Ford Escort 1.8l 115PK


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling