Na enkele maanden wachten en bestellen en denken, heb ik een tijdje geleden een ander blok gekocht van Herman.
Blok had wat gebruikssporen, maar dat maakte niet uit. Hij moest toch naar de revisie.
Blok is opgeboord naar eerste overmaat en de krukas is afgedraaid.
Bij Burton wat onderdelen besteld.
ALTERNATOR BELT:ESCORT MK4 1.6 MFI & RST
CAMSHAFT TIMING BELT: 1.3/1.4/1.6 CVH
WOODRUFF KEY, CRANKSHAFT SPROCKET: X/FLOW, PRE-X/FLOW, BDA, LOTUS TWIN CAM & CVH
AE THRUST WASHER SET STD CVH
ARP COMPETITION CON ROD BOLT (12 POINT): SUITS STEEL CON RODS ONLY
ACL MAIN BEARING SET .25mm CVH HD 01/88-
BIG END BEARING SET .25mm CVH HEAVY DUTY ACL
ARP CON ROD BOLT SET: CVH (SUITS ORIGINAL RODS ONLY)
BOTTOM END GASKET SET 04/85 ON CVH
HIGH PRESSURE OIL PUMP CVH TO JAN 86: 1.4/1.6 INCLUDING RS TURBO & XR3i
MAHLE PISTON CVH RS TURBO .5mm
TENSIONER PULLEY: 1.4/1.6 CVH 86 ON
WATER PUMP LATE CVH 02/86 ON
Tijdens de rebuild tegen een probleem aangelopen dat de onderste lagers niet pasten
Geprobeerd of de bovenste lagers ook onderin pasten en ja hoor, deze lijnden wel netjes uit. Dus maar een extra BIG END BEARING SET .25mm CVH HEAVY DUTY ACL besteld.
Verder blokje opgebouwd.
Nieuwe Mahle zuigers erin
ARP boutjes erin
Oliepomp en waterpomp erop
Olie aanzuigbuisje erop
Nieuwe genuine Ford koppakking
Kop erop
Carterpan netjes gezandstraald en gespoten
Blok weer in de auto gehangen en proberen maar (Filmpjes. Klik to Play) (kan ff duren filmpjes draaien thuis en glas is nog niet aangesloten)