Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu zo apr 28, 2024 11:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 11:58 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Dan moet je gewoon een broek aantrekken als je met de auto weg gaat.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 14:15 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
owww zou dat de oplossing zijn......
weer wat geleerd vandaag ;) ;)

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 23:22 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Wie trekt er nog een broek aan tegenwoordig tijdens het autorijden...

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 16:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 23, 2011 22:10
Berichten: 280
Woonplaats: Den Haag
geen idee.... ik ga het vandaag eens proberen

_________________
Groet Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 11:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Gisteren de hele dag met Niels en Justin bezig geweest. Veel gebeurd, maar helaas een minder happy ending nadat bleek dat het nieuwe voorfront gewoon krom is. Dat wordt dus een mooie claim voor Winparts.nl!

Rotzooi schoppen! Oude voorfront moet eruit.
Afbeelding

Na heel veel moeite, eindelijk gelukt.
Afbeelding

En dan dit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog de nieuwe uitlaat eronder gehangen, maar die kregen we niet netjes. Iemand een idee hoe we die moeten monteren zonder dat de bocht over de grond sleept? De demper hangt nu recht, en hij kan niet verder gedraaid worden omdat het spruitstuk dan in de weg zit.
Afbeelding

De dag afgesloten bij de havenmonding van Ritthem voor een paar mooie foto's (en Justin die achter zijn petje aan rent)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Foto van de dag? Deze dus
Afbeelding

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 11:41 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
die bocht hangt idd wel errug laag ja

middenstuk opnieuw in de voorpijp schuiven maar dan wat meer gedraait ??
dan komt hij wat rechter te hangen
of heb jij een flens op voorpijp zitten ?
zijn verschillende voorpijpen van dat weet ik

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 11:47 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Nu staat ie zelfs nog opgekrikt. Als ik hem laat zakken, ligt de pijp -letterlijk- op de grond.

Voor de andere vraag.. Um Justin? :p
Ik heb geen flexibel deel gezien, en de voor- en middenpijp zitten aan elkaar gelast. Die zouden we los kunnen halen, maar dan sluit ie niet meer aan op de einddemper, omdat de pijp daaruit ook in een knik naar beneden zit.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 11:59 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
je hebt verschillende uitlaten

1 voorpijp flens waar je middenpijp op vast bout en achterstuk over middenpijp schuift
2 middenpijp schuif je over voorpijp heen en achter demper schuif je over middendemper heen

in 2 de geval kan je middenpijp opnieuw over de voorpijp schuiven maar dan iets gedraaid dan komt de bocht iets hoger te liggen

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 15:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Zojuist een leuke knoop doorgehakt.

Men zegt dat als je de motor van een mk4 wil verwisselen, je het beste het voorfront eruit kan halen. Dat is dus al gebeurd. Tel daarbij op het feit dat ik een gereviseerd RS Turbo blok heb liggen, en tja. De rest hoeft ik denk ik niet meer uit te kauwen :-)

Wat heb ik nodig:
-Motorsteunen etc etc
-Sperbak
-Iemand die een turbo kan reviseren
-Slangenwerk
-Uitlaatspruitstuk

Wat heb ik liggen:
-Gereviseerd RST blok
-Niet gereviseerde turbo
-Koppeling
-Luchtfilterhuis en spinnekop
-RST remmerij
-Kabelboom met ECU

Wat moet ik weten:
-Kan ik de XR3i RVS uitlaat die ik dus al had gekocht gewoon gebruiken voor de RST? Of is de diameter van de pijp hiervoor te klein?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 16:09 
Hij heeft een driehoek flens voor
Geen flexibel deel.
Middendemper zou gedraaid moeten worden maar zit muur vast
Nog effe kijken hoe we dat gaan aanpakken.
Mooiste foto van de dag is het zeker.
Ook zo mooi het verschil tussen de witte uit 86 en de blauwe uit 1990
Nu maar kijken wanneer we de motorwissel gaan doen


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 21:34 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Een Turbo reviseren is specialisten werk.
Dat is niet iets wat een beunhaas of standaard autobedrijfje kan.
Daardoor ben je al snel aangewezen op een specialist, en dat kost knaken.

Je RVS uitlaat zou je misschien wel kunnen gebruiken.
Hoe dik is ie ? Oftewel, wat is de diameter ?
Een turbo motor moet zijn uitlaatgas het liefst makkelijk, en snel kwijt kunnen.
Zo kan de turbo weer snel opspoelen.
Een te kleine uitlaat, en hij krijgt teveel tegendruk.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 21:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Deze pijp is een stuk dikker dan de standaard pijp die eronder vandaan kwam. Ik ga deze week wel ff meten.

Turbo wilde ik idd door een specialist laten doen, maar misschien heb ik al een andere goede turbo gevonden die niet gereviseerd hoeft te worden. Dat weet ik eind van de week.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 23:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Denk ook even aan die deuken in de bocht van je spaghetti.
Ivm tegendruk en snelle afvoer van uitlaatgassen. Weet niet of dat boeit

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 15:48 
Slim van je Niels
Was ik alweer vergeten


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 2:44 
binnenkort gaat de motorwissel gebeuren
daarna gaat de xr3i motor de 1.4 van mij in
verlang toch naar wat meer power
en aangezien bij mij nu toch ook wel het voorfront vervangen moet worden doe ik het ook zo
pak ook meteen mijn accubak aan
martijn ik zie je snel


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling