Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 7:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2012 19:36 
eigenlijk moet je altijd een veiligheidbril opzetten als je onder een auto sleuteld, want je hebt idd zo wat in je oog (doe het zelf ook niet, maar het zou eigenlijk wel moeten :mrgreen: )



martijnver13 schreef:
De auto start in ieder geval weer naar behoren! Geen nare bijgeluiden meer, of een startmotor die niet rond wil draaien.


en daar gaat het om! ;)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 12:37 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Gisteren is olie gecheckt. Iets wat ik vaak vergeet te doen, en dat peil stond verdomde laag. Eind oktober 2011 is de olie ververst (samen met oliefilter, bougies, koelvloeistof en nog wat andere dingen). Is het normaal dat het dan nu al zo laag staat?
Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Naar gevraagd in de autowinkel waar ik olie ben gaan halen, en zij zeiden dat met mijn type auto vaak de klepseals versleten zijn. Nog nagevraagd bij mn vader (hij heeft ook 2 mk4's gehad in zijn jonge jaren), en hij kon dat bevestigen.
Hij zei dat ze óf kapot óf vies waren. Heb motorreiniger gehaald, zodat ze schoon worden voor het geval ze vies zijn. VOlgende week gaat die erin als ik naar onderdelendag in Barneveld ga. Hopen dat dat het oplost.

Als dit het nou niet oplost; weten jullie wat het ongeveer kost om die klepseals te laten vervangen? En zijn er dingen die verstandig zijn om ook gelijk te laten doen als ze die klepseals vervangen? Bijvoorbeeld omdat het blok dan toch al een stuk gedemonteerd moet worden.
Wil alvast beetje inschatten wat mij dat ongeveer zal gaan kosten.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 12:41 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
lytse jantsje schreef:
eigenlijk moet je altijd een veiligheidbril opzetten als je onder een auto sleuteld, want je hebt idd zo wat in je oog (doe het zelf ook niet, maar het zou eigenlijk wel moeten :mrgreen: )



martijnver13 schreef:
De auto start in ieder geval weer naar behoren! Geen nare bijgeluiden meer, of een startmotor die niet rond wil draaien.


en daar gaat het om! ;)


Ja idd! Het stomme is; ik lette er de hele tijd op dat ik niet direct onder het stuk lag waar ik sleutelde, omdat ik ook al kruipolie had gespoten. Dat wilde ik niet op me krijgen. Het was even 1 momentje van onoplettendheid toen ik de startmotor helemaal los had en er onder vandaan vouwde.

Woensdag was nog rot. Heel erg branderig gevoel in mn oog. Uiteindelijk toch maar nog een keer die verdovende oogdruppels gebruikt, maar dat is nog best lastig mikken. Kortom; oogleden ook meeverdoofd. Dat is best een rotgevoel! Branderige ging genoeg weg om er niet meer uit reflex in te wrijven. Donderdagochtend nog even last van gehad, maar dat was aan het eind van de ochtend alweer weg. Nu helemaal geen last meer van.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 17:28 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
martijnver13 schreef:
Gisteren is olie gecheckt. Iets wat ik vaak vergeet te doen, en dat peil stond verdomde laag. Eind oktober 2011 is de olie ververst (samen met oliefilter, bougies, koelvloeistof en nog wat andere dingen). Is het normaal dat het dan nu al zo laag staat?
Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Naar gevraagd in de autowinkel waar ik olie ben gaan halen, en zij zeiden dat met mijn type auto vaak de klepseals versleten zijn.


lijkt me meer koppakking probleem witte rook
of als je veel kleine stukjes rijdt veel condens in je blok
versleten klepseals is vaak blauwe rook (olie verbranding)

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 18:04 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 18, 2009 20:26
Berichten: 395
Woonplaats: Overijssel
Zoaslhierboven gezegt denk ik hetzelfde: Witte rook kan condens zijn maar duidt vaak op probleem met de kop. Als de klepseals niet goed meer zijn krijg je blauwe rook.

_________________
Afbeelding

You don't have a car if you don't drive a Ford!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 20:52 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Oke, nou heb ik er de afgelopen maand ook heel veel kleine stukjes (<5 min) mee gereden, vooral omdat mn fiets kapot was en ik geen zin had deze te maken :p
Inmiddels gedaan, dus die kleine stukjes zijn wat minder.

Als het inderdaad vocht in het blok is, zou dat dan weg moeten zijn na een lange rit? (>2 uur)

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 03, 2012 21:03 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
ja hoor flinke rit van meer dan 100KM dan meot het weg zijn

groet michel

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: di maart 06, 2012 14:48 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Dit weekend interieur in elkaar gezet, mijn god, wat voelt die auto nu weer luxe aan :p
Ik hoor mn radio nog steeds als het volume zacht staat!

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 19:30 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Vorige week naar de onderdelendag in Barneveld geweest. Niet alles gevonden wat ik zocht, maar wel paar dingen gekocht.
Nieuwe remvoeringen voor de trommels. Moet ik nog vervangen.
2 nieuwe koplampen. Degene die erop zaten hadden andere tinten, dus dat zag er niet uit. Vandaag de eerste vervangen, was meer werk dan gedacht, dus moet er nog 1 doen :p

Maar dat is niet het belangrijkste:
Ik heb gevonden waar mijn lekkage vandaan komt: de raamstijl van de voorruit is krom. Had vorige week al de bron van de lekkage gevonden toen ik de deur opendeed in de regen (namelijk het rubber tegen de raamstijl aan), maar viel me nu net op dat er aan de ene kant meer ruimte zit tussen de deur en het raam dan de andere kant. Zelfde geldt voor het dak en de voorruit.

Maar is contact zoeken met schadehersteller, kan die gelijk die roest wegwerken op de raamstijl. (moet gelast worden)
Iemand enig idee wat ik hiervoor kwijt zal zijn?

-Raamstijl rechtbuigen
-Lassen / spuiten raamstijl.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2012 10:55 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Vorige week met de Ford bij een oom van me geweest die lange tijd in een garage heeft gewerkt. Hij heeft gekeken, en zegt dat het dak niet goed is afgesteld. Daar komt wss de lekkage vandaan. Moet ik dus gewoon mee terug naar het bedrijf dat het dak heeft gezet.

Woensdag ook een mooie versterker gekocht, van Marktplaats ofcourse :p
Vond het nogal hinderlijk dat ik mijn geluid bijna niet hoorde als ik met dak open op de snelweg reed. Eerst zoeken naar sterkere speakertjes, maar toen bedacht ik me dat mijn radio miss niet genoeg versterkte. Dat was het dus; radio deed maar 4x 50W, terwijl ik 2x 100W vóór en 2x 130W achter heb. Nu een Infinity Reference RA6006 versterker van 800W gekocht. 6-kanaals, en meer dan genoeg vermogen. Wel even oppassen met het volume dus. Heb expres een sterkere versterker gekocht dan ik eigenlijk nodig heb, zodat ik de mogelijkheid heb om mn stereo uit te breiden. Ga hem waarschijnlijk achter het dashboard plaatsen, op het schutbord. In de achterbak vind ik toch niet echt praktisch ivm ruimteverlies.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 11:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Vandaag het luchtfilter vervangen. Dat was hard nodig, de oude zag er niet meer uit. Motor loopt stuk soepeler gelijk.
Dit viel me wel op:
Afbeelding

Ik weet niet wat het is, maar het zat met 2 taireps vast aan het luchtfilterhuis. Nu met 1 tairep en een stukje stroomkabel.
Wat is dit, en waar hoort het normaal aan vast te zitten?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 13:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 10:12
Berichten: 449
Woonplaats: Limmen, Noord-Holland
Dat is je brandstoffilter, de rode leiding is een brandstofleiding die aan de spinnenkop zit. Het pijltje geeft de stroomrichting van de brandstof aan. Deze een keertje vervangen kan soms ook wel aardig schelen is mijn persoonlijke ervaring ;)

_________________
Groet,
Thom


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2012 16:59 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Vandaag een uur en een kwartier mogen wachten op de ANWB. Stond met een kokende motor. Blijkt dat het kabeltje vanaf het thermostaathuis welke de fan op de radiator inschakelt is doorgebrand. Aangezien ik al de hele tijd korte stukjes reed, moest die dus wel de hele tijd aangaan eigenlijk. Motor gelukkig wel voldoende afgekoeld om snel naar huis te rijden, dus dat heb ik gedaan. Auto staat nu voor de deur, kan er beter geen korte stukjes mee rijden (kan natuurlijk wel als ik goed op temperatuur let, maar kon hem beter laten staan als ik hem niet écht hard nodig heb). Lange stukken mag wel.

Ga van de week richting mn vader, dan gaan we een schakelaartje maken vanaf de radiator de auto in, zodat ik met knopje de fan aan en uit kan zetten. Ga niet de moeite nemen om die kabel (en mogelijk ook thermostaathuis, die plug zag er ook slecht uit) te vervangen, aangezien er in de zomervakantie een RST blok in zal worden gelegd.

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2012 18:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Vandaag weer lekker bezig geweest. Remtrommels open gemaakt om de remschoenen te vervangen. Bleek dat ik de verkeerde heb gekocht op die onderdelendag in Barneveld. Viel me wel op dat de remmen aanliepen, dus gezocht en wat gerommeld, en 1 kant is weer goed. De andere kant loopt nog steeds stroef. Maandag maak ik het weer open, en dan maak ik het schoon met brake cleaner.

Ik heb ook de wiellagers ingesmeerd met kopervet, maar daarna werd ik er door mn vader op gewezen dat daar eigenlijk lagervet moet. Is het een probleem dat ik er kopervet op heb gesmeerd? Kan ik het laten zitten, of moet ik het schoonmaken en omruilen voor lagervet?

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn escort XR3i cabrio
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2012 18:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
schoonmaken en lagervet er in. hoewel kopervet bestand is tegen vrij hoge temperaturen en er lekker slipperig uit ziet is het dat in feite niet en zal het je wiellagers vroegtijdig laten overlijden. de smerende eigenschappen van lagervet zijn NIET aanwezig in kopervet, kopervet is alleen bedoeld om verschillende typen metaal na verloop van tijd nog goed scheidbaar te houden en alleen lichte beweging kan het goed "geleiden" maar in lagers is kopervet wel zo'n beetje het minst geschikte vet behalve frituurvet dan misschien :P )

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling