Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Mijn escort XR3i cabrio
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=5613
Pagina 3 van 13

Auteur:  lytse jantsje [ vr maart 02, 2012 19:36 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

eigenlijk moet je altijd een veiligheidbril opzetten als je onder een auto sleuteld, want je hebt idd zo wat in je oog (doe het zelf ook niet, maar het zou eigenlijk wel moeten :mrgreen: )



martijnver13 schreef:
De auto start in ieder geval weer naar behoren! Geen nare bijgeluiden meer, of een startmotor die niet rond wil draaien.


en daar gaat het om! ;)

Auteur:  martijnver13 [ za maart 03, 2012 12:37 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Gisteren is olie gecheckt. Iets wat ik vaak vergeet te doen, en dat peil stond verdomde laag. Eind oktober 2011 is de olie ververst (samen met oliefilter, bougies, koelvloeistof en nog wat andere dingen). Is het normaal dat het dan nu al zo laag staat?
Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Naar gevraagd in de autowinkel waar ik olie ben gaan halen, en zij zeiden dat met mijn type auto vaak de klepseals versleten zijn. Nog nagevraagd bij mn vader (hij heeft ook 2 mk4's gehad in zijn jonge jaren), en hij kon dat bevestigen.
Hij zei dat ze óf kapot óf vies waren. Heb motorreiniger gehaald, zodat ze schoon worden voor het geval ze vies zijn. VOlgende week gaat die erin als ik naar onderdelendag in Barneveld ga. Hopen dat dat het oplost.

Als dit het nou niet oplost; weten jullie wat het ongeveer kost om die klepseals te laten vervangen? En zijn er dingen die verstandig zijn om ook gelijk te laten doen als ze die klepseals vervangen? Bijvoorbeeld omdat het blok dan toch al een stuk gedemonteerd moet worden.
Wil alvast beetje inschatten wat mij dat ongeveer zal gaan kosten.

Auteur:  martijnver13 [ za maart 03, 2012 12:41 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

lytse jantsje schreef:
eigenlijk moet je altijd een veiligheidbril opzetten als je onder een auto sleuteld, want je hebt idd zo wat in je oog (doe het zelf ook niet, maar het zou eigenlijk wel moeten :mrgreen: )



martijnver13 schreef:
De auto start in ieder geval weer naar behoren! Geen nare bijgeluiden meer, of een startmotor die niet rond wil draaien.


en daar gaat het om! ;)


Ja idd! Het stomme is; ik lette er de hele tijd op dat ik niet direct onder het stuk lag waar ik sleutelde, omdat ik ook al kruipolie had gespoten. Dat wilde ik niet op me krijgen. Het was even 1 momentje van onoplettendheid toen ik de startmotor helemaal los had en er onder vandaan vouwde.

Woensdag was nog rot. Heel erg branderig gevoel in mn oog. Uiteindelijk toch maar nog een keer die verdovende oogdruppels gebruikt, maar dat is nog best lastig mikken. Kortom; oogleden ook meeverdoofd. Dat is best een rotgevoel! Branderige ging genoeg weg om er niet meer uit reflex in te wrijven. Donderdagochtend nog even last van gehad, maar dat was aan het eind van de ochtend alweer weg. Nu helemaal geen last meer van.

Auteur:  Taunomatic [ za maart 03, 2012 17:28 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

martijnver13 schreef:
Gisteren is olie gecheckt. Iets wat ik vaak vergeet te doen, en dat peil stond verdomde laag. Eind oktober 2011 is de olie ververst (samen met oliefilter, bougies, koelvloeistof en nog wat andere dingen). Is het normaal dat het dan nu al zo laag staat?
Er komt ook veel witte rook uit de uitlaat. Naar gevraagd in de autowinkel waar ik olie ben gaan halen, en zij zeiden dat met mijn type auto vaak de klepseals versleten zijn.


lijkt me meer koppakking probleem witte rook
of als je veel kleine stukjes rijdt veel condens in je blok
versleten klepseals is vaak blauwe rook (olie verbranding)

Auteur:  FocusRacer [ za maart 03, 2012 18:04 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Zoaslhierboven gezegt denk ik hetzelfde: Witte rook kan condens zijn maar duidt vaak op probleem met de kop. Als de klepseals niet goed meer zijn krijg je blauwe rook.

Auteur:  martijnver13 [ za maart 03, 2012 20:52 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Oke, nou heb ik er de afgelopen maand ook heel veel kleine stukjes (<5 min) mee gereden, vooral omdat mn fiets kapot was en ik geen zin had deze te maken :p
Inmiddels gedaan, dus die kleine stukjes zijn wat minder.

Als het inderdaad vocht in het blok is, zou dat dan weg moeten zijn na een lange rit? (>2 uur)

Auteur:  Taunomatic [ za maart 03, 2012 21:03 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

ja hoor flinke rit van meer dan 100KM dan meot het weg zijn

groet michel

Auteur:  martijnver13 [ di maart 06, 2012 14:48 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Dit weekend interieur in elkaar gezet, mijn god, wat voelt die auto nu weer luxe aan :p
Ik hoor mn radio nog steeds als het volume zacht staat!

Auteur:  martijnver13 [ za maart 17, 2012 19:30 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Vorige week naar de onderdelendag in Barneveld geweest. Niet alles gevonden wat ik zocht, maar wel paar dingen gekocht.
Nieuwe remvoeringen voor de trommels. Moet ik nog vervangen.
2 nieuwe koplampen. Degene die erop zaten hadden andere tinten, dus dat zag er niet uit. Vandaag de eerste vervangen, was meer werk dan gedacht, dus moet er nog 1 doen :p

Maar dat is niet het belangrijkste:
Ik heb gevonden waar mijn lekkage vandaan komt: de raamstijl van de voorruit is krom. Had vorige week al de bron van de lekkage gevonden toen ik de deur opendeed in de regen (namelijk het rubber tegen de raamstijl aan), maar viel me nu net op dat er aan de ene kant meer ruimte zit tussen de deur en het raam dan de andere kant. Zelfde geldt voor het dak en de voorruit.

Maar is contact zoeken met schadehersteller, kan die gelijk die roest wegwerken op de raamstijl. (moet gelast worden)
Iemand enig idee wat ik hiervoor kwijt zal zijn?

-Raamstijl rechtbuigen
-Lassen / spuiten raamstijl.

Auteur:  martijnver13 [ za maart 31, 2012 10:55 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Vorige week met de Ford bij een oom van me geweest die lange tijd in een garage heeft gewerkt. Hij heeft gekeken, en zegt dat het dak niet goed is afgesteld. Daar komt wss de lekkage vandaan. Moet ik dus gewoon mee terug naar het bedrijf dat het dak heeft gezet.

Woensdag ook een mooie versterker gekocht, van Marktplaats ofcourse :p
Vond het nogal hinderlijk dat ik mijn geluid bijna niet hoorde als ik met dak open op de snelweg reed. Eerst zoeken naar sterkere speakertjes, maar toen bedacht ik me dat mijn radio miss niet genoeg versterkte. Dat was het dus; radio deed maar 4x 50W, terwijl ik 2x 100W vóór en 2x 130W achter heb. Nu een Infinity Reference RA6006 versterker van 800W gekocht. 6-kanaals, en meer dan genoeg vermogen. Wel even oppassen met het volume dus. Heb expres een sterkere versterker gekocht dan ik eigenlijk nodig heb, zodat ik de mogelijkheid heb om mn stereo uit te breiden. Ga hem waarschijnlijk achter het dashboard plaatsen, op het schutbord. In de achterbak vind ik toch niet echt praktisch ivm ruimteverlies.

Auteur:  martijnver13 [ za apr 14, 2012 11:32 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Vandaag het luchtfilter vervangen. Dat was hard nodig, de oude zag er niet meer uit. Motor loopt stuk soepeler gelijk.
Dit viel me wel op:
Afbeelding

Ik weet niet wat het is, maar het zat met 2 taireps vast aan het luchtfilterhuis. Nu met 1 tairep en een stukje stroomkabel.
Wat is dit, en waar hoort het normaal aan vast te zitten?

Auteur:  Thom222 [ za apr 14, 2012 13:08 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Dat is je brandstoffilter, de rode leiding is een brandstofleiding die aan de spinnenkop zit. Het pijltje geeft de stroomrichting van de brandstof aan. Deze een keertje vervangen kan soms ook wel aardig schelen is mijn persoonlijke ervaring ;)

Auteur:  martijnver13 [ do apr 26, 2012 16:59 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Vandaag een uur en een kwartier mogen wachten op de ANWB. Stond met een kokende motor. Blijkt dat het kabeltje vanaf het thermostaathuis welke de fan op de radiator inschakelt is doorgebrand. Aangezien ik al de hele tijd korte stukjes reed, moest die dus wel de hele tijd aangaan eigenlijk. Motor gelukkig wel voldoende afgekoeld om snel naar huis te rijden, dus dat heb ik gedaan. Auto staat nu voor de deur, kan er beter geen korte stukjes mee rijden (kan natuurlijk wel als ik goed op temperatuur let, maar kon hem beter laten staan als ik hem niet écht hard nodig heb). Lange stukken mag wel.

Ga van de week richting mn vader, dan gaan we een schakelaartje maken vanaf de radiator de auto in, zodat ik met knopje de fan aan en uit kan zetten. Ga niet de moeite nemen om die kabel (en mogelijk ook thermostaathuis, die plug zag er ook slecht uit) te vervangen, aangezien er in de zomervakantie een RST blok in zal worden gelegd.

Auteur:  martijnver13 [ za jun 16, 2012 18:25 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

Vandaag weer lekker bezig geweest. Remtrommels open gemaakt om de remschoenen te vervangen. Bleek dat ik de verkeerde heb gekocht op die onderdelendag in Barneveld. Viel me wel op dat de remmen aanliepen, dus gezocht en wat gerommeld, en 1 kant is weer goed. De andere kant loopt nog steeds stroef. Maandag maak ik het weer open, en dan maak ik het schoon met brake cleaner.

Ik heb ook de wiellagers ingesmeerd met kopervet, maar daarna werd ik er door mn vader op gewezen dat daar eigenlijk lagervet moet. Is het een probleem dat ik er kopervet op heb gesmeerd? Kan ik het laten zitten, of moet ik het schoonmaken en omruilen voor lagervet?

Auteur:  TVDL2000 [ za jun 16, 2012 18:43 ]
Berichttitel:  Re: Mijn escort XR3i cabrio

schoonmaken en lagervet er in. hoewel kopervet bestand is tegen vrij hoge temperaturen en er lekker slipperig uit ziet is het dat in feite niet en zal het je wiellagers vroegtijdig laten overlijden. de smerende eigenschappen van lagervet zijn NIET aanwezig in kopervet, kopervet is alleen bedoeld om verschillende typen metaal na verloop van tijd nog goed scheidbaar te houden en alleen lichte beweging kan het goed "geleiden" maar in lagers is kopervet wel zo'n beetje het minst geschikte vet behalve frituurvet dan misschien :P )

Pagina 3 van 13 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/