Aangezien ik vanaf morgenavond tot na het weekend geen tijd meer heb voor dit projectje heb ik (mede dankzij mijn joviale compagnon
) vandaag en morgen even 'vrij' genomen om nog wat meters te kunnen maken. Dus wel af en toe klanten helpen en telefoon aannemen en verder geen boten maar wel Escort haha
Bij de achterruit die erin zat was de folie tussen de lagen helemaal troebel geworden, maar er zat gelukkig een nieuwe achterruit (nog in het plastic) bij de auto. Een vriend van me is beroepsmatig wrapper/tinter/stickerplakker, dus die heb ik de losse ruit meegegeven om te tinten. Vandaag kwam hij de ruit terugbrengen dus die er eerst maar eens ingetrokken.
Ook de deurkaarten, handvaten en slotcilinders uit beide deuren van de donorauto in de estate gezet. De donor XR3 had namelijk nog alle sloten op één sleutel, en de estate zaten wel 4 verschillende sleutels bij haha
De benzinetank met elektrische pomp e.d. van de XR3I zitten er sinds vandaag ook in.
Daarna maar eens een begin gemaakt met de 1.6 CVH uit de XR3I. Motor en bak van elkaar afgehaald en vervolgens motor gedemonteerd. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was, want alle lagers zien er zeer goed uit, en in de cilinders is nauwelijks nog een stootrand te zien! Onderblokje is prima in orde dus.
Hier wat gedemonteerde delen. Kop heb ik nog niets aan gedaan, werk t liefst van onder naar boven zeg maar
De carterpan is door 25 jaar blubber en water erg smerig, dus deze laat ik maar even stralen volgende week.
Onderblokje in de ontvetterbak ff flink ontvet. Achterste krukaskeerring was lek dus al met al een vette bende. Na het ontvetten aan een motorbokje gehangen
En vervolgens BAM
De estate zat ook geen rechterbuitenspiegel bij, dus ook hier kwam de XR3I mooi van pas.
Heb wel het kapje even opnieuw gespoten maar helaas is bij het demonteren wel het spiegelglas overleden...
Heb inmiddels ook nieuwe bougiekabels, waterpomp en distributieset. Motorpakkingset verwacht ik eind van de week
Morgen wellicht weer meer.....