Nou, om hier maar weer een update te geven. Er valt niet zoveel te melden eigenlijk.
Ik heb er originele motorcraft bougies in gedraaid welke voorgeschreven staan voor dit type blok, tevens ook leesbaar op de sticker in de motorruimte.
Waar ik wel last van heb is dat ik af en toe mijn koppeling kwijt ben. Dan pakt dat blokje mijn koppelingsmechanisme niet zo goed en dan hoor je een klap van het verschieten om hem vervolgens bijna niet meer in een versnelling te kunnen krijgen. En dat is jammer, helemaal omdat ik hem toen vervangen heb voor een origineel setje. Hij heeft het altijd gehad helaas.
Als je het pedaal los hebt dan komt dat drietandig blokje wat zeg maar dat gekartelde ''halve maantje'' moet grijpen los. En als je je voet op het pedaal legt dan grijpt hij hem aan, maar ergens in die beweging gaat het regelmatig fout.
Na die klap hoor je hem ook weer bijstellen als je het pedaal intrapt. Ik heb er naar gekeken onderin maar hij lijkt toch écht goed te functioneren...
Onderin zie je een grote duidelijke foto waar ik het over hebt. Dat witte is het halve maantje en dat zwarte blokje is wat het witte onderdeel als het ware grijpt bij het intrappen van het pedaal. En dan trekt hij de koppelingskabel aan.
Wat is er verder nog te melden...
Oja, hij verbruikt zeer minimaal olie en koelvloeistof. Ik moet beide om het halfjaar een heel klein beetje bijvullen, een ''scheutje'' zeg maar.
Ik heb de carburateur wat rijker gezet want de bougies waren wit uitgeslagen. Hij loopt nu ook véél fijner. Het rijdt gemiddeld 1 op 13 zeg maar. Bij normaal gebruik.
Verder rijdt het fijn. Roest helaas nu heel erg aan de wielkastranden en het gaat snel!