Thiemo B. schreef:
Heb al de nodige ervaring met auto's importeren uit Duitsland, maar Frankrijk is helemaal nieuw voor mij. Weet niet of ze in Frankrijk exportplaten hebben zoals in Duitsland?
In Frankrijk schijnt dit de regel te zijn:
Citaat:
Indien u een gebruikt motorvoertuig wilt exporteren heeft u (vanaf 15 oktober 2009) in Frankrijk geen tijdelijk kenteken meer nodig om het voertuig rijdend naar een ander land te brengen. Indien u een nieuw motorvoertuig in Frankrijk wilt aanschaffen dient u een CPI (Certificat Provisoire d’Immatriculation (voorlopig certificaat van inschrijving)) te hebben uit de serie WW. Deze is echter alleen geldig op Frans grondgebied. U mag er dus (officieel) niet mee de grens over.
Dus dan kan je er theoretisch België ook niet mee in. Maar er staat bij voor een 'nieuw' voertuig. En wat ik (net) gelezen heb kan je met een tijdelijk vijfdaags kenteken door heel Europa rijden en dus ook in Nederland. Deze zijn met een verzekering dus na de eventuele aankoop kenteken monteren op de auto en rijden maar.
Thiemo B. schreef:
Volgende dag krijg je kentekenbewijs via de mail binnen en kan je zelf het eendagskenteken maken op bijv. een wit stuk karton. Vergeet alleen niet om nog een verzekering voor die dag af te sluiten.
Kijk door het op karton te doen besparen wij weer wat.
Thiemo B. schreef:
Makkelijkste zal echter zijn om met een grote auto met daarachter een autoambulance de auto op te halen. Moet je alleen wel een goede trek auto hebben, een BE rijbewijs en ergens een auto ambulance huren. Mocht je dat allemaal hebben, is dat wel de makkelijkste en goedkoopste manier om een auto uit het buitenland te halen. Daarnaast is het meteen een leuk dagje/daagjes uit
Een ambulance huren voor een dag is niet zo prijzig maar ik kan ook een BE Autotrailer huren á €206,00 p/d wat weer prijzig wordt als je er zo'n 1200 Km mee gaat rijden á €0.18 p/km en dus dan kan het behoorlijk oplopen. In dat geval kom je toch in de buurt van wat een importbedrijf kost.
Er heen vliegen met Transavia samen met die 5 daagse kentekenplaten en dan natuurlijk met de benodigde benzine om terug te rijden lijkt mij tot nu toe het goedkoopst.