Hallo allemaal.
Ik wil wat onderhoud gaan plegen aan m'n XR3i uit 1989. Daarbij even een paar vragen.
Welk type olie gaat er in? mag dat een half syntheet zijn of een vol syntheet?
Ik had al gezien dat er 3.8 liter in gaat (+ vervangen filter).
Ik dacht aan een Castrol, Valvoline of Kroon-Oil.
Een olie-filter dacht ik te doen van Champignon
Of is er een goed alternatief?
Ik wil er nieuwe bougies is, en wel een beetje goede. Kies ik dat eer Motorcraft (als die er nog zijn), of is een NGK?
Welke afstand moet het zijn? ik zie 0.8 mm in de Haynes staan bij motor-code (ik dacht de L4B).
Is het raadzaam om ook eens nieuwe bougiekabels te monteren? (de eerste uit 1989 zitter en nog op) en de ontsteking (distibutor in het Engels)
(hier rechts van het motorblok)
Dan wat groters.
Er moet een nieuw druklager in. Dan gelijk maar de koppelingsplaten (hij is er dan toch af). Tevens zat ik aan de keerringen te denken om dezelfde rede.
zijn er nog tips voor een goed/betaalbaar merk (via Winparts of Bogijn)
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,
Michel.