Vervolgje op eerste deel:
Na het regelen van een amulance, hup in de Mondeo, ding opgehaald en toen werd het tijd om ze van hun plek af te halen.
Waar ze dus al een tijdje vertoefde.
Met startkabels, een verse accu en wat remmenreiniger eerst geprobeerd de Daf te starten. Die wilde niet echt aan de gang, dus maar ff gefocust op het rolbaar maken.
De Wartburg ondertussen wel lopend gekregen. De 3 cilinder 2 takt rookte, pruttelde en brulde, maar die kon op eigen kracht, zij het met aanlopende remmen, naar buiten rijden.
Deze weggebracht, en zo zag die voor het eerste sinds jaren weer daglicht.
Toen de Daf opgehaald.
En ze staan inmiddels weer naast elkaar in de loods.
Nu gaan we ze beide weer apk klaarmaken. De Wartburg moet wel nog voor NL kenteken, maar dat mag geen moeite zijn.
Affijn, de Daf zelf:
Het is een 46 Super Luxe uit 1975. Nieuw geleverd hier in Breda. Mijn oude baas heeft hem van de eerste eigenaresse.
Staat inmiddels sinds 1998 stil.
Wat mankeert eraan:
-Remmen vast.
-Bandjes slap en verdroogd.
-Uitlaatrubbers gebroken.
-Sierstrips voorkant los.
-2 roestgaatjes in de dorpels.
-Her en der wat roestplekjes/deukwerk.
-Motorkapje rottig aan voorste rand.
-Koplamp reflector verroest.
-Achterlichtglas kapot.
-Contactslot geforceerd i.v.m vermissen van de sleutels.
Inmiddels in de loods, wilde ie wel zo ineens starten. Geen idee waarom, maar blij toe!
Remmerij en banden liggen inmiddels ook hier.
Vorige week bij een man via Facebook een splinternieuwe motorkap opgehaald, een achterlichtglas, contactslot, koplamp inclusief sierring en nog wat grut meegenomen.
Ik heb nu in principe alles voor de APK als het goed is.
Dit Oldtimertje moest gewoon gered worden vond ik.
Neerlandsche trots! En heb ze altijd al leuk gevonden.
Met wat optisch werk, is er zeker nog een tof Dafje van te maken.
Enne, natuurlijk hebben we hier al weer vollopg gelachen en gekeken naar het Achteruitrijden tijdens Ter Land, Ter Zee, En In De Lucht van de jaren 70-80, waar deze wagentjes toch wel ook bekend van zijn!