Update!
Hoewel ik Niek en eigenlijk ook mijzelf beloofd heb om eerst even in de XR3i te gaan rijden, kon ik het toch niet laten om wat kleine dingen te veranderen en aan te pakken.
Klik op de foto's om ze te vergroten!
Omdat er maar 1 sleutel was heb ik er 1 bij laten maken:
Omdat de oude sleutel zo versleten was was het moeilijk om deze na te maken. Dat is nu via de computer gedaan. Met de nieuwe sleutel kan ik de auto niet open maken of op slot zetten, maar starten ermee lukt weer wel. Heeft iemand enig idee of ik dit op kan lossen?
Verder kon ik het niet laten om het interieur eruit te halen en te kijken hoe het zat met de roest binnen in de auto.
Klein gaatje bij het schroefpunt van de passagiersstoel. En misschien ook aan de achterkant van de bodemplaat, daar zit nu soort kit in, is wel hard geworden?
Roest aan de binnenkant is heel weinig, een klein gat aan de passagierskant. En heb ook nog een gat gevonden in de linker wiel kuip, niet zichtbaar aan de buitenkant. Ook nogal wat losse draden van de kabelboom wat er niet heel fris uit ziet.
Er lag een klein beetje water bij het reserve wiel, dat gelijk maar even droog gemaakt en voor nu in de roestomvormer gezet, zat ook aardig wat beginnend roest in.
Vanavond is de XR3i even op de brug geweest:
Gat achterste wielkuip (links).
Zit er aan te denken om de onderkant gelijk helemaal aan te pakken en opnieuw in de stonechip te zetten, omdat we dit ook met mijn broertjes Puma gedaan hebben, er is nog wat primer en seam sealer over. Alleen dan wel gelijk alles eraf halen en netjes maken. Gaat veel tijd kosten, en hij moet wel rijdbaar zijn voor de Ford Experience Day in Hillegom... Nog ff denken...
Verder ben ik nog opzoek naar een originele Ford radio met FM optie, misschien heeft iemand nog iets liggen?
@Niek, vind je het goed als ik alles in dit topic plaats? Anders kunnen we ook een link plaatsen naar een nieuw topic? Wat jij wil.