EDIT 15-08-2021: titel aangepast, ouwe titel: Lynx' Mk4 1.6i CL
EDIT 26-12-2019: titel aangepast aan nieuwe motor. ouwe titel: "Lynx' Mk4 1.4i CL"
Voordat ik begin over mijn mk4, eerst een kleine backstory!
Rond 1994 reed mijn vader rond in deze escort, kenteken SF-16-TD. kenteken bestaat niet meer.
Toen ik begin van de zomer op zoek ging naar mijn eerste auto was dit dan ook een mijn eerste keuzes.
Zo kwam ik deze 1990 1.4i tegen.
wat er mis was:
- handvat deur passagier kapot
- wieldoppen kapot, vies & versleten
- andere sleutel voor de deuren dan het contact
- missende rode strip achter
- afbladderende tellerkaarten
- kapotte radio (aftermarket, originele afdekklepje zat er nog bij)
- lekkende koplamp links
wat ik er aan heb gedaan:
- Op sloop handvat voor deur gehaald
- nieuwe identieke (Fiesta) wieldoppen gevonden op de sloop, alles goed schoon gemaakt, en de beste 4 teruggezet.
- contactslot omgebouwd zodat deze identiek is aan de deuren
- Rode strip van sloop gehaald & geinstalleerd
- vanuit litouwen nieuwe tellerbak met goeie kaartjes gehaald en vervangen
- Radio vervangen, nieuwe speakers voor & achter (mounts achter ge-3dprint)
nieuwe koplampen zijn besteld, en komen hopelijk over n paar weken binnen.
tevens is een van de wielkastranden achter roestig. Ga ik voorlopig nog niks aan doen.
Momenteel heeft ie vooral hard een wasbeurt nodig.
en de achterste speaker mount:
ik ga er nog een kap voor ontwerpen die de speaker afdekt, er bij een volle achterbak niks tegenaan kan komen.