Zoals te zien was in het "wat is je laatste aanwinst" topic heb ik afgelopen week deze gekocht:
Volgens de vorige eigenaar hier en daar wel zo zijn problemen.
- de kachel doet het niet (is verklaard want de slangen zijn door verbonden)
- de accu was zo plat dat er niet eens een lampje ging branden. De auto werd iedere keer met een powerpack gestart. Dit zou komen omdat de dynamo niet voldoende bij zou laden. Ik heb ondertussen de accu opgeladen en de versterker los gekoppeld en tot op heden blijft de accu vol en laad de dynamo keurig 13,7 volt.
- de auto zou warm worden als je hem belast. Ik heb het nog niet mee gemaakt en heb hem de 25km naar huis gereden waarbij de meter niet eens de helft haalde.
Verder heeft de auto behoorlijk last van roest bij de deuren, de achterschermen en beginnend bij de parafan.
De vorige eigenaar zag er op tegen de binnenkort verlopende keuring van de auto dit omdat hij zelf niet in staat was enig werk uit te voeren hierdoor kon ik de cabrio kopen voor een mooie prijs.
De intentie was de cabrio te slopen en dan de delen die ik zelf kon gebruiken omwisselen en de rest in onderdelen verkopen. Echter na inspectie gisteren op de brug bleek dat voor de apk er wel wat werk verzet moet worden maar dat het eigenlijk wel te overzien is. Hierdoor zou de cabrio nog 2 jaar langer op de nederlandse weg kunnen verblijven. zaken die gedaan moeten worden zijn:
- andere koplamp bestuurderzijde (is rot)
- ander wit knipperlicht bestuurderzijde (vloog er vanaf op de snelweg
)
- stuurhuis montage rubbers vervangen (stuurhuis kan nu in de klemmen heen en weer bewogen worden
- gaatje dorpel lassen
- uitlaat lassen
- veerschotels boven achter vervangen (zoek hiervoor nog plaatwerk)
- rem verschil achter oplossen (waarschijnlijk cilindertje lek).
Co was 3,4% precies goed
Verder moet de motor goed nagekeken worden en een grote beurt inc distributie riem hebben. Maar eerst maar eens keuren en dan verder kijken.