Dummy schreef:
Leuke wagens heb je gehad. Zijn dat dezelfde motoren down under als waar ze hier mee zijn geleverd?
Ja in feite dezelfde Pinto motoren, maar dan had je de lage compressie en de hoge compressie.
Ook hebben ze hier de 2.0 liter "flatnose" MK2 escorts.
De MK2 RS werd pas verkocht en gebouwd in 1979 en 1980.
Er werden wel 25 geimporteerd vanuit Duitstland in 1976, voor homologatie om te racen in Australie, hiervan zijn er nog 19 over, en bestaan en rijden nog.
De MK2 RS waren te duur voor de Australische markt 1979 / 1980
Dus b.v.b. aluminium "Bell" housing of Aluminium motor steunen waren niet aanwezig.
Ook de anti Tramp bars waren niet aanwezig op de diff., alleen een swaybar.
En natuurlijk werden ze gemaakt in 4 deurs.
Maar we hadden wel de 60 liter benzine tank, deze zit achter de achteras en de vul nek om benzine te tanken gaat d.m.v. het achter plaat kenteken naar beneden te scharnieren.
Kijk maar goed naar mijn auto, bij mij waarbij de Europese Vul nek zal zitten zit bij mij een blind dop.
Ook heeft Ford MK2 RS verkocht met Automatische versnellings bak met Airco, en sommige met originele sunroof.
Dus toen ik mijn auto voor het eerst te koop zag, dacht ik dat het geen originele RS zou zijn, maar toen ik sprak met de club members en werd de auto gecontroleerd als zijnde een originele Australische RS.
Nu met de lockdown heb ik net weer de diff opnieuw gebouwd, de oude diff sloeg een gat in de diff housing, bouten waren los van de crown wheel.
Op dit moment heb ik mijn kop van de motor er afgehaald door deze te vervangen voor een andere kop met een mild cam, en geharde kleppen.
Waarschijnlijk zet ik er ook 2 x 40 zij carbarateurs er op, maar in eerste instantie a single barrel down draught 38 / 38.
En zal ik de motor ruimte goed schoon maken en spuiten.
Dus de lockdown ik toch nog ergens goed voor, ik heb meer tijd over voor de Hobby.