ZeroLWD schreef:
waarom wil je de gaskabel origineel houden? Ik was met een hele kleine aanpassing al klaar. Ik snap de updates niet helemaal omdat ik geen idee heb waar ik naar kijk, maar ben heel benieuwd hoe deze straks klinkt als je klaar bent
Met de originele gaskabel hoef ik (hopelijk) geen extra retourveren toe te voegen, en mocht ie ooit kapot gaan is het veel makkelijker om een andere kabel te vinden.
misschien dat ik m wel nog ga inkorten, denk dat ik nu een redelijk lange kabel door de motorruimte heb lopen straks.
Omdat het bewegende delen zijn, heb ik gekozen voor brons als contactoppervlak, dat heeft geen last van corrosie, en dient ook meteen als een slijtvast lager (tov het zachtere aluminium)
Verder heeft dit mechanisme wat stelmogelijkheid voor de gasrespons, en zit er aan beide kanten een POM spacer om te voorkomen dat het mechanisme op de bracket aanloopt.
Dummy schreef:
Wauw, ingenieus gemaakt, ben onder de indruk.
Hoop dat t stevig genoeg is, maar kan op de foto eerlijk gezegd de dikte van de plaat ook niet zo goed zien.
het scharnierende deel is op zn dunste punt 6mm dik, de rest van het plaatwerk is 2,5mm dik aluminium.
zou ruim voldoende moeten zijn, maar desnoods kan ik er altijd nog er wat hoekjes bij laten lassen.
doubleD schreef:
super creatief. heb je de opstaande plaat aan de linker zijde ook vast gebout zoals je dat aan de rechterzijde gedaan hebt? Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om de boel vast te lassen als je een definitieve versie hebt.
Beide kanten is ie vastgebout. ik zou het kunnen laten lassen, maar met aluminium is dat al tricky, en met de bouten houd ik wat afstelmogelijkheid over!