Nou we zijn tussen de buien door een heel eind opgeschoten met de auto maar een nieuwe apk zit er even nog niet in.
De remmen zijn eindelijk ook goed, er bleek een tang vast te zitten achter waardoor de boel heel langzaam terug kwam. Dat is nu gelukkig allemaal weer goed en de remmentest gaf mooie resultaten. De uitlaat is voorzien van het stuk flexibel en hangt nu vrij onder de auto. Helaas op 1 achterband een bultje aan de binnenzijde dus apk afkeur, nu zijn de voorbanden ook al heel wat jaren oud dus meteen maar 4 nieuwe toyo's bestelt.
Binnen in het interieur is bijna alles weggestopt op een permanente plek en zie je niet meer dat er van alles in geklust is. Ik liep alleen te rommelen met de pats ring die ik ergens kwijt moest met de focus sleutel om de boel aan de gang te krijgen. Nu had ik om de focus mobiel te houden zonder sleutel het contact slot daar uit de stuur kolom gehaald. Die kwam ik nu met opruimen weer tegen en die leek op het oog toch wel heel erg het zelfde als die van een escort 4. En wat blijkt dat ding past 1 op 1 in de de stuur kolom, klikt netjes vast en schakelt alle standen. En de pats ring gaat ook nog eens over het randje van het contact slot. Probleem opgelost dus. Dit is het laatste stukje bedrading wat weggewerkt moet worden.
.
De Escort blijft helaas niet echt lekker stationair lopen bij inremmen. dan zakt die heel ver weg in toeren en hij lijkt ook behoorlijk olie te lekken. Na wat onderzoek kwam ik een filmpje tegen van iemand die melde dat zijn verstopte carter afzuiging ervoor zorgde dat het kleppendeksel pakking er continu uitgeblazen werd. Dit zou komen door een slang tussen het carter en het inlaat spruitstuk die plat gezogen wordt door het vacuum. Die slang is bij mij inderdaad ook helemaal vergaan. Nu heb ik al een oil Catch can gemonteerd voor het punt op het kleppendeksel maar ik overweeg om de onderkant er nu ook naar toe te laten gaan. Ik las alleen dat je dan ook de PVC klep leeg moet halen. Kan iemand dat bevestigen?