Wie een RS turbo heeft, of ooit een RS turbo bodykit gekocht heeft, weet dat de voorste wielranden 4 studs per kant horen te hebben.
En dat die bijna altijd afgebroken zijn.
De kit die ik op de mk4 heb zitten mist ze aan beide kanten. je kan ze ook met kit vast zetten, maar bij mij zijn beide kanten al eens terug los gekomen.
Van de RS donor heb ik nog een complete kit liggen, waar een deel van de studs nog aan zit. M4, 10mm lang ongeveer.
Met een dremel heb je de ouwe studs er zo uit:
De plaat onder 't plastic is 20x12mm. 0,5mm dik. de M4x10 bout zit daar met een spotlas aan vast.
Simpel, maar effectief.
Out een stuk metaal wat ooit deel was van de plaat die nu als speakerhouder in de witte mk4 XR3i zit, 12 plaatjes gemarkeerd, geboord, en gelast.
Daarna gelast, vlakgeschuurd, opgedeeld, en anti-roest behandeld:
de afgewerkte versie past precies in de ruimte van de originele studs.
En met kit die specifiek voor ABS-achtige plastics bedoelt is, vastgezet.
12h laten drogen, en dan kan de arch d'r terug op.
Dan nog 'ns een keertje de andere ook er afhalen, en op dezelfde manier behandelen.
Zodra de auto gespoten gaat worden (hopelijk dit jaar?) ga ik van de 2 sets die ik heb de beste delen op de auto zetten.
Wat ik met de overgebleven kit doe zie ik tegen die tijd wel 'ns