Zo ik heb weer internet.
Lynxified schreef:
Als je de lambda los gooit kun je rijden wel vergeten, ik heb 't op de mijne wel eens geprobeerd.
Via de potmeter op de zijkant van de luchtweger krijgt de ECU een motorbelastingsignaal.
bij een constante belasting, blijft de spanning uit de potmeter gelijk, en als ie dat lang genoeg doet gaat de motor over op closed loop (dan gebruikt ie dus de lambda voor z'n mengsel).
Als die issues heeft gaat de auto dan horten en stoten etc.
En dat horten en stoten deed hij totaal niet in de voorliggende periode, hij liep goed en zonder een waarschuwing bleef hij alleen nog stationair lopen nadat ik me gas even los liet. Dan is het de vraag of dit gebeurd door gebrek aan brandstof of lucht. Bij de kleine beurt is er reinigingsvloeistof toegevoegd in de tank en dit kan ook iets veroorzaken en ik weet ook niet wat de vorige eigenaar heeft aangepast.
Lynxified schreef:
Als je een beetje met het gaspedaal spelen blijft, gaat ie niet in closed loop (dan loopt ie 'open loop'), en staat de lambda buiten spel.
Ook als je stationair draait, blijft de motor in open loop draaien als het goed is.
de ECU voor je brandstof is volledig analoog, dus errors wissen kan niet
Heerlijk als je weet hoe het werkt, zo kan je al gauw dingen uitsluiten.
Ik zie het toch als een minpunt dat je de ECU niet kan wissen en ook bijna geen errors kan uitlezen bij een XR3i.
Ik zou toch ergens gaan beginnen maar die Ford Dealer is extra voorzichtig want ze hebben geen onderdelen meer en geld is kostbaar tegenwoordig dus zomaar iets gaan vervangen.
Juist door wat logisch na te denken had ik mijn internet weer terug nadat de KPN het had verknald en die stuurt nu een nieuw modem op.